Desarticulen un grup que segrestava persones vinculades al narcotràfic

El 29 de juny es van detenir els quatre integrants del grup

Publicat el 03 de juliol de 2011 a les 08:46

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat aquest divendres a Girona un grup delictiu que segrestava persones presumptament vinculades al món del narcotràfic. La investigació va començar l'any passat quan un home d'origen magribí i veí de l'Alt Empordà va denunciar un segrest i posterior alliberament a canvi d'un pagament. Les investigacions apuntaven a l'existència d'un grup organitzat que es dedicava a segrestar persones, agredir-les i assetjar-les. La localització del grup no es va produir fins al 29 de juny, quan els investigadors van aconseguir detenir els quatre integrants del grup. La investigació, que continua oberta, s'ha desenvolupat a l'Alt Empordà, Gironès, Baix Llobregat i Garraf.

Els quatre detinguts van passar aquest dijous a disposició judicial per la seva presumpta participació en els delictes de detenció il·legal, robatori amb violència i intimidació, lesions i amenaces, i el jutge ha decretat ingrés a presó pels quatre imputats. L'operació policial es troba oberta i no es descarten més detencions.

L'operació l'han duta a terme els Mossos d'Esquadra de la Unitat Central de Segrestos i Extorsions en col·laboració amb l'Àrea Territorial d'Investigació de la Regió Policial de Girona, que va encetar les investigacions davant del segrest i posterior alliberament amb garantia de pagament d'un home d'origen magribí. Atesa la dimensió dels fets es van notificar els fets a la Unitat Central de Segrestos i Extorsions de la Divisió d'Investigació Criminal.

La víctima va manifestar haver estat objecte no només de privació de llibertat en fins a dues ocasions mitjançant l'ús d'armes de foc, sinó que els seus captors el van sotmetre a agressions brutals, segons han explicat els Mossos d'Esquadra, com ara la perforació d'un dit amb un trepant, cremades amb un bufador i cops amb objectes contundents que li van provocar greus lesions durant el seu captiveri. L'home hauria estat segrestat després de no haver pagat un deute relacionat amb un assumpte de tràfic de drogues amb el grup ja desarticulat.

Els principals membres del grup criminal, compost en la seva majoria per persones d'origen magribí i de l'est d'Europa, comptaven amb nombrosos antecedents per fets delictius de caire violent. Tots ells es dedicaven a la pràctica d'arts marcials. L'elevada mobilitat dels integrants del grup va dificultar la seva localització fins a finals del mes de juny, quan els investigadors van aconseguir ubicar-los a les localitats de Roses, Figueres, L'Hospitalet de Llobregat i Vilanova i la Geltrú.