Els Mossos d'Esquadra han detingut un jove de 24 anys per conducció temerària. Els fets van passar el dia 2 de febrer a una rotonda de la C-66, a Cornellà de Terri (Pla de l'Estany), mentre els agents de trànsit feien un control. Els mossos van escoltar un soroll d'una moto que s'incorporava a la rotonda a gran velocitat i van veure que el conductor no duia casc. Els agents van donar-li l'alto però el conductor, lluny d'aturar-se, va donar gas i va aixecar roda. Per no ser atropellat, un agent va haver-se de llançar al voral. La fugida del motorista va provocar que altres vehicles haguessin de maniobrar per no xocar amb la moto. Investigacions posteriors van permetre detenir-lo el dia 5 de febrer.
Cap a dos quarts de dues del migdia del dia 2 de febrer, efectius de trànsit estaven fent un control punt quilomètric a una rotonda de la variant de Banyoles. Els agents van escoltar un soroll fort de motocicleta de gran cilindrada i van observar com un motorista, sense casc, s'incorporava a gran velocitat a la rotonda, en sentit Girona.
Un dels agents li va fer senyals amb el braç perquè s'aturés i també va fer sonar el xiulet. Lluny d'aturar-se, el conductor va donar gas a la moto i va aixecar roda. Això va provocar que l'agent s'hagués de llançar a terra, al voral, per no ser atropellat. El conductor va marxar a tota velocitat per la C-66 on diversos vehicles van haver de fer maniobres evasives per tal de xocar amb la moto.
Les indagacions policials van portar a esbrinar la identitat del motorista i també es va poder constatar que l'home no tenia el permís de conduir en vigència perquè havia perdut tots els punts. La detenció, finalment, es va fer el dia 5 de febrer a Porqueres. El detingut, Daniel J. A. -de 24 anys, veí de Banyoles i amb nombrosos antecedents policials - va passar a disposició del jutjat en funcions de guàrdia el dia 6 de febrer, el qual va decretar la llibertat amb càrrecs.
Enxampat un motorista a 183 km/h a Mont-ras
El dia 5 de febrer els Mossos d'Esquadra van denunciar un altre motorista per haver comès un delicte contra la seguretat viària. Els fets van tenir lloc al terme municipal de Mont-ras (Baix Empordà), durant un control preventiu de velocitat a la C-31. En aquest punt, la velocitat màxima permesa és de 80 km/h i els mossos van detectar un motocicleta que circulava a gran velocitat. El radar va detectar, finalment, la motocicleta circulant a 183 km/h.
El conductor, en ser aturat, va ser denunciat com a presumpte autor d'un delicte contra la seguretat viària i se'l va citar per tal que es presentés al jutjat en funcions de guàrdia de la Bisbal d'Empordà.