Deu hospitals catalans s'han unit per crear el Consorci per a l'Estudi del Càncer de Tiroides, que estudiarà el tractament d'aquest tipus de càncer. Són endocrinòlegs, cirurgians, oncòlegs, radiòlegs, especialistes en anatomia patològica, medicina nuclear i de laboratoris de deu hospitals que, sota el lideratge de la Societat Catalana d'Endocrinologia i Nutrició, han creat un consorci per estudiar el càncer de tiroides en pacients que encara no tenen cura, ha informat aquest divendres l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona.
Els deu centres que formen part del consorci són l'Hospital de Mataró, el Clínic, el Sant Pau i el Vall d'Hebron de Barcelona, l'Arnau de Vilanova de Lleida, el Parc Taulí de Sabadell, el de Granollers, el Josep Trueta de Girona, Mútua Terrassa i el Germans Trias i Pujol. La primera trobada oficial del nou grup tindrà lloc aquest divendres a l'aula polivalent de l'Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol.
El càncer de tiroides, l'incidència del qual va en augment i és més elevada en dones, és el tumor maligne endocrí més freqüent i representa entre l'1% i el 2% del total de càncers, del quals un 90% dels pacients es curen.
Els professionals dels deu hospitals catalans que estudiaran conjuntament el càncer de tiroides han decidit posar en comú les bases de dades dels malalts -al voltant de 4.000- que els permetrà unir experiència i iniciatives de recerca traslacional i multicèntrica.
Deu hospitals s'uneixen per estudiar el càncer de tiroide
Societat
El Josep Trueta de Girona, un dels centres del consorci
ARA A PORTADA
-
-
Societat Detenen un home a l’Escala per saltar-se tres vegades l’ordre d’allunyament de la seva exparella ACN
-
Política Salellas manté Junts com a soci prioritari i no tanca la porta a negociar «amb qui calgui» ACN
-
Societat Suport psicològic al personal de pal·liatius: la nova mesura per «tenir cura dels que cuiden» ACN
-
Societat Més busos interurbans i dues noves rutes: consulta les tretze línies reforçades aquest setembre Neus Climent / Agències
Publicat el
14 de febrer de 2014 a
les 18:18
Et pot interessar
-
Societat
Sanció de 300.000 euros a l'empresa de l'operari que va provocar l'incendi de les Gavarres
-
Societat
Mor un ciclista de 68 anys envestit per una furgoneta a l'Alt Empordà
-
Societat
Mor una dona de 73 anys ofegada a una platja de l'Alt Empordà
-
Societat
Retards de mitja hora a Rodalies per una incidència a l'entrada de Girona
-
Societat
Salut impulsa tres projectes per «posar el domicili del pacient i la comunitat al centre» a Girona
-
Societat
Intel·ligència artificial per evitar ofegaments: Platja d'Aro i Roses, pioneres del projecte
