Divisió d'opinions entre els defensors de les opcions de variant a la Bisbal

Publicat el 11 d’abril de 2009 a les 19:33
 
La Generalitat ha fet públic aquest dimecres que l'opció preferent per a construir la futura variant de la Bisbal d'Empordà és la que passa pel sud de la població, amb dos túnels a Vacamorta i Fonteta. La decisió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques resol un dels projectes viaris més polèmics a les comarques gironines i que havia provocat que es constituïssin dues plataformes, una per defensar l'opció nord i l'altra l'opció sud. El conseller Joaquim Nadal ha anunciat que la proposta per la qual s'aposta és una síntesi de les dues anteriors, que recull les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà. La nova proposta acosta la carretera a les zones més poblades i inclou trams amb túnel per evitar l'impacte visual. El traçat de la variant sortirà a informació pública abans del 15 de maig.
 
La portaveu de la plataforma pel Sud, Rosi Zaragoza, ha fet una valoració positiva de l'anunci de Nadal però ha dit que l'alegria és 'continguda' fins que no vegin l'estudi informatiu i, sobre paper, vegin el traçat definitiu de la via.
 
El Govern ha desestimat l'opció nord per la inundabilitat del terreny per on es projectava fer passar la carretera, el fet que trinxava la plana agrícola i que el creixement urbanístic de la ciutat està planificat cap al sud. Zaragoza ha recordat que els arguments que ha detallat Nadal coincideixen amb els que havien reivindicat des de la plataforma i també ha celebrat que s'hagi decidit fer dos túnels en els punts 'conflictius' de Vacamorta i Fonteta.
 
La plataforma No a la Variant pel Nord s'ha mostrat decidida a treballar d'ara endavant per aconseguir que la variant, que finalment passarà pel sud, tingui 'el menys impacte possible' i, per això, es posaran a treballar per presentar les al·legacions que creguin oportunes.
 
Decepció als defensors de l'opció nord
 
Els que han rebut amb pitjor ànim la notícia han estat els defensors de la variant pel nord. Un dels seus membres, Pere Aguilar, ha insistit que 'no té cap sentit' fer-la passar pel sud ja que l'opció nord 'és més curta i econòmica'. 'En temps de recessió econòmica, que haguem de fer una variant pel sud només perquè al nord hi ha quatre cases de gent que ve a passar el cap de setmana no té cap sentit', ha criticat Aguilar.
 
Aguilar ha reivindicat que les connexions de la Bisbal amb les carreteres de l'entorn és millor pel nord perquè hi ha 'les carreteres que van a la platja' i ha avançat que des de la seva plataforma es continuaran oposant al projecte i que presentaran al·legacions a l'estudi informatiu.
 
Durant el primer període d'exposició pública –on es Govern valorava tres opcions- els ciutadans i ajuntaments van presentar fins a 6.000 al·legacions.