Dues empreses gironines de pomes es fusionen per liderar l'oferta de producció pròpia al mercat espanyol

Després d'anys de col·laboració, Fructícola Empordà i Costa Brava Fructicultors han decidit fer un pas més i crear-ne una altra de comercial, Giropoma, que distribuirà els productes.

Publicat el 01 de juliol de 2010 a les 16:58
La fàbrica de Costa Brava Fruticultors a Ullà (Baix Empordà) Foto: Irene Ramentol / ACN

Fructícola Empordà i Costa Brava Fructicultors –dues empreses molt ben situades en el mercat de confecció i venda de pomes- s'han fusionat comercialment per liderar l'oferta de producció pròpia al mercat espanyol. Després d'anys de col·laboració, les dues entitats han decidit fer un pas més i crear-ne una altra de comercial, Giropoma, que distribuirà els productes. L'objectiu, segons el seu president, Venanci Grau, és augmentar l'oferta de pomes –40.000 tones anuals- i el percentatge de venda a l'estranger -25%-. Grau ha explicat que Giropoma passa a ser l'empresa líder en oferta de producció pròpia, una qualitat que moltes empreses gironines 'no poden garantir perquè compren el producte a tercers'.

Després de molt de temps de treballar conjuntament, Fructícola Empordà i Costa Brava Fructicultors –amb fàbriques a Sant Pere Pescador (Alt Empordà) i Ullà (Baix Empordà), respectivament- han decidit fusionar-se comercialment per treure més rendiment de la seva producció. El resultat és una empresa, Giropoma, que s'encarregarà de fer les gestions per distribuir els productes i captar clients arreu del món. L'objectiu d'aquesta empresa, que s'ha posat en marxa oficialment aquest dijous, és ampliar l'oferta de pomes i vendre-les tant a l'estat espanyol com a l'estranger. 'Volem tenir una oferta més àmplia per poder tenir clients importants', ha explicat el president de Giropoma, Venanci Grau.

Per ara, les dues empreses sumen una producció de 40.000 tones de pomes anuals, una xifra que Grau preveu que augmenti amb la fusió. Així mateix, els directius d'aquesta empresa volen que Giropoma serveixi també per fer créixer fins al 50% el percentatge de venda a l'estranger, que actualment és del 25%. 'Volem arribar a tenir pràcticament la meitat de vendes a l'estranger', ha afirmat el president de Giropoma.

Segons Grau, la nova empresa comercial és en aquests moments una de les més importants del mercat espanyol, líder en oferta de producció pròpia. 'Giropoma és una empresa que garanteix que el 100% dels nostres productes són de producció pròpia i que la seva qualitat és uniforme', ha explicat el president de l'empresa, que ha afegit que les empreses gironines que exporten pomes no poden garantir aquesta condició perquè compren les pomes a tercers. Grau ha afegit que un dels requisits de Giropoma és oferir productes d'acord amb el protocol que la Unió Europea estableix en funció de criteris de qualitat, sanitat i medi ambient.