Sota el lema Aquesta nit deixa’l dormir, i tu surt de festa tranquil·lament, es presenta per segon any la campanya BusNit, una iniciativa conjunta dels serveis territorials del departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, del departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) i la coordinació territorial de la secretaria de Joventut del departament d’Acció Social i Ciutadania. A més, hi participa la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats Recreatives Musicals (FECASARM) i la casa comercial de begudes Cobega-Cocacola.
El projecte vol promoure el transport públic com a alternativa al vehicle privat entre la gent, -especialment la més jove,- que es desplaça a les zones d'oci nocturn de Girona durant els mesos d’estiu. Els objectius d’aquesta campanya són donar a conèixer el servei i facilitar la mobilitat cap a la Costa Brava així com incrementar la seguretat a les carreteres en un període en què el bon temps i les vacances fan que augmenti notablement el trànsit.
La campanya ofereix dues rutes de transport públic: d’una banda, la línia entre Salt i Girona i Palafrugell passant per Platja d’Aro, Sant Antoni de Calonge i Palamós amb l’establiment d’un servei continu d’autobusos que circulen totes les nits d’estiu i tots els caps de setmana (divendres i dissabte) de tot l’any entre les 22 i les 7.15 del matí i, de l’altra, la línia entre Girona, Figueres i Roses que també passa per Empuriabrava amb un servei continu d’autobusos que circulen totes les nits d’estiu i tots els caps de setmana de tot l’any entre les 23 i les 7.50 del matí.
En total, està previst distribuir 100.000 díptics i 1.000 cartells gràcies a la implicació de tots els estaments que participen en el projecte. Així mateix, els usuaris podran consultar les dades del BusNit a través del servei d’atenció ciutadana 012, i els webs de referència dels estaments participants. La campanya es dóna a conèixer també a través de la xarxa de punts d’informació Juvenil de què disposa la majoria de les localitats per on el BusNit passa (concretament, 17 municipis).
A la campanya també hi participa la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats Recreatives Musicals (FECASARM) qui, a través dels 200 establiments gironins adherits, obsequiarà amb una consumició no alcohòlica aquells clients que els mostrin un tiquet del BusNit i oferirà descomptes en el preu d’entrada als locals.
Campanya BusNit 2008
L’any passat van ser 21.968 els joves que van utilitzar el servei públic nocturn, un augment del 60% respecte al mateix servei de l’estiu anterior, que van ser 13.815 usuaris. La línia més concorreguda va ser la que va de Girona a Sant Feliu de Guíxols, Platja d‘Aro, Palamós i Palafrugell, amb 19.678 usuaris, un augment del 63% respecte els 12.044 de l’estiu de l’any 2007. La línia Girona-Figueres-Roses va tenir 2.290 usuaris, un 30% més que l’estiu anterior que van ser 1.771. L’any passat van ser 2.067 les persones usuàries del BusNit que van ser obsequiades amb una consumició no alcohòlica i 485 van gaudir de descomptes en entrades a les discoteques col·laboradores.