El carrer Oviedo i la carretera de Santa Coloma recuperaran la normalitat a finals de mes

Es restableix la circulació en doble sentit i es recuperen els aparcaments a banda i banda dels carrers, després de quatre anys d'obres

Publicat el 05 de juliol de 2012 a les 17:03

A partir del 20 de juliol, es portaran a terme una sèrie de canvis d’ordenació de la circulació a l’eix viari configurat per la carretera de Santa Coloma i el carrer Oviedo que permetran, entre d’altres actuacions, alliberar el carril exclusiu d’obres del tren d’alta velocitat que es va establir l’agost del 2008. Concretament, s’establirà el doble sentit de circulació al tram del carrer Oviedo entre la carretera de Santa Coloma i el carrer de Cassià Costal i al tram de la carretera de Santa Coloma des de la rotonda de Salt fins al carrer Oviedo. A més, amb l’anul·lació dels carrils d’ús exclusiu per a vehicles de l’obra de la línia d’alta velocitat i l’estació soterrada de tren al parc Central, es recuperarà la línia d’estacionament als dos costats dels carrers Oviedo i Santa Coloma i es podrà obrir l’accés de vehicles des de la carretera de Santa Coloma cap als carrers València i Salvador Dabau Causà i des del carrer Oviedo cap al carrer Segòvia. La circulació a la cruïlla formada pels carrers Oviedo i Salvador Dabau Causà i el pas de vianants de la carretera de Santa Coloma amb el carrer Castelló de la Plana es regularà amb semàfors.

D’altra banda, aquesta setmana està previst desplaçar la tanca d’obra fins a l’alçada del carrer de Manel Bonmatí, que recuperarà així el pas transversal de vianants fins al carrer de Josep Maria Gironella, amb un pas d’uns 10 metres d’ample que s’adequarà pel que fa a paviment i enllumenat. D’aquesta manera, el carrer de Josep Maria Gironella guanya un carril, que absorbirà el trànsit del carril exclusiu de sortida d’obres (que quedarà eliminat), i recuperarà 25 places d’aparcament.

El 4 de setembre de 2008 la Junta de Govern Local va adoptar un acord d’ordenació de la circulació a diverses vies de la ciutat amb motiu de les obres de construcció de la línia d’alta de velocitat i l’estació de tren soterrada al parc Central. L’extracció de terres, l’aportació de material de construcció i l’accés dels serveis preveia un trànsit de vehicles pesats de freqüències superiors a 20 vehicles per hora i de gran pes que va motivar que s’adoptessin una sèrie de modificacions de l’eix de la xarxa bàsica format per la carretera Santa Coloma i el carrer Oviedo. Es va establir doble sentit de circulació al carrer Oviedo i la carretera de Santa Coloma, en el tram entre el carrer Cassià Costal i la rotonda de Salt, amb un carril cap al centre de la ciutat per a vehicles privats i un carril de circulació exclusiu per a camions de l’obra de la LAV, així com un carril de circulació cap a la rotonda de Salt exclusiu per a camions de l’obra de la LAV. També es va tallar l’accés des del carrer Oviedo als carrers Segovia, Salvador Dabau i València.

Com que a hores d’ara les obres de la línia i l’estació estan en la darrera fase i la intensitat de vehicles ha descendit a nivells que no poden afectar al desenvolupament habitual del trànsit de la ciutat, s’ha decidit portar a terme aquestes actuacions que s’efectuaran a partir del 20 de juliol. Queden pendents les obres d’adequació de l’estació provisional del tren d’alta velocitat que no comportaran el trasllat d’extracció de terres ja que la cavitat on s’ha de allotjar ja està construïda.