El Cilma qualifica d'electoralista la presentació del projecte d'ampliació de l'AP-7

Publicat el 11 de gener de 2008 a les 14:05
 
En relació a la presentació d'aquest dijous, ha criticat que 'no es pot presentar en 10 minuts un projecte d'aquesta envergadura en un acte que no ha aportat res de nou'. 'Ens hem quedat orfes una vegada més sense saber la visió de l'administració', ha afirmat Lloret, que lamenta que els representants tant del govern català com de l'espanyol hagin actuat com a 'simples comparses'. A més, ha lamentat que no s'hagi permès fer preguntes i que els alcaldes hagin esdevingut 'convidats de pedra'.
 
Lloret també ha criticat que el projecte que ha presentat Acesa finalment no reculli les propostes que del CILMA. Un d'aquestes propostes és que la compactació de l'A2 i l'AP-7 es faci fins a Figueres i no només entre Fornells de la Selva i Vilademuls. 'Demanàvem quatre carrils per banda gratuïts en moviments interiors i és un projecte que presentem tots els ajuntaments a través del CILMA, però això sembla que no es té en compte i avui no ens han donat cap resposta a aquesta proposta', lamenta Lloret.
 
En aquest punt, ha criticat un cop més que 'no s'escolta al territori' i afirma que sembla que els alcaldes 'no hi pintem res'. Lloret reclama a l'administració que es defineixi i exposi quin és el seu punt de vista enlloc d'actuar com a 'comparsa' d'empreses privades. 'Les administracions utilitzen empreses privades com Acesa en l'AP-7 o Red Eléctrica amb la MAT i no dóna la seva opinió', afirma dient que al final 'des del territori, que som qui patim les conseqüències acabem sense saber qui és el responsable últim de les infraestructures'.
 
Per tots aquests motius, Lloret ha qualificat d'acte 'electoralista' la reunió que han mantingut aquest dijous a la Cambra de Comerç de Girona i conclou que només ha servit per 'trobar-nos i saludar-nos tots, perquè d'aquí no n'ha sortit res més'. 'Sempre ens diuen que les nostres propostes arriben tard, malament o senzillament no arriben', ha denunciat Lloret que afirma que 'ens han donat per fet que això les obres es començaran el mes de març quan encara no hi ha cap ajuntament que hagi visualitzat cap projecte'. 'Ha estat la primera vegada que hem vist algun dibuixet exposat, però cap ajuntament sap què vol dir tot això quan som els que rebem les conseqüències i l'impacte de les infraestructures', conclou Lloret.
 
Enllaç a Figueres Nord
 
A la presentació del projecte d'ampliació de l'AP-7, també hi ha assistit el secretari de Mobilitat del PTOP. Manel Nadal ha assegurat que tot i que el projecte que ha presentat Acesa no inclou l'accés nord a Figueres 'l'acord polític hi és i Acesa té el compromís de finançar i executar aquesta obra'. Nadal ha situat aquest accés com a 'estratègic i necessari' perquè es tracta d'una sortida que dóna accés a una zona logística i a la nova presó.
 
Davant aquest afirmació, la vicepresidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Consol Cantenys, assegura que esperen que aquest accés s'acabi fent perquè és una demanda que compta amb el suport de tots els agents implicats.