El Tribunal Constitucional ha denegat el recurs d'empara presentat fa sis anys pels dos joves gironins condemnats per haver cremat fotografies dels reis d'Espanya l'any 2007. Jaume Roure i Enric Stern van ser acusats d'un delicte d'injúries a la Corona i l'Audiència Nacional espanyola els va imposar 2.730 euros de multa. Els fets van tenir lloc durant una concentració antimonàrquica que es va celebrar a la plaça del Vi de la capital gironina.
Amb aquest veredicte l'alt tribunal ha resolt avui que als dos joves no se'ls va vulnerar cap dret fonamental a l'hora d'imposar-los la sanció i que, per tant, la condemna dictada per l'Audiència Nacional l'any 2008, és correcta.
Al respecte, però, l'advocat de la defensa Benet Salellas, ha explicat a Nació Digital que la sentència té un vot particular firmat per quatre dels dotze magistrats, “els quals consideren que amb la condemna es va infringir la llibertat d'expressió” de Roure i Stern. Això és, de fet, el que l'advocat i els acusats han sostingut sempre.
Salellas considera que aquesta resolució ha sortit en un moment de “qüestionament de la monarquia”, per tal de deixar clar que la llibertat d'expressió és “molt estreta” quan està relacionada amb aquesta institució. “La sentència marca un precedent molt contrari als drets i llibertats polítiques”, apunta l'advocat, “perquè entén la llibertat d'expressió com quelcom molt reduït, i això no és propi d'un estat democràtic”.
Per aquests fets, que van tenir lloc l'any 2007, la Fiscalia va arribar a demanar una pena d'un any i tres mesos de presó, substituïble per una multa de 5.400 euros per a cadascun dels acusats. El jutge de l'Audiència Nacional, José María Vázquez Honrubia, va decantar-se per rebaixar-los la quantitat a pagar a 2.730 euros. Els encausats ara aposten per recórrer el cas al Tribunal Europeu de Drets Humans.
El Constitucional avala la condemna als dos joves que van cremar fotos dels reis
Societat
Els independentistes gironins condemnats a 2.730 euros de multa van presentar un recurs d'empara a l'alt tribunal, considerant que havia estat vulnerat el seu dret a la llibertat d'expressió
ARA A PORTADA
-
-
Successos Detenen un professor jubilat a Torroella de Montgrí per tocaments a alumnes que feien classe a casa seva Redacció
-
Societat Detonen un projectil d'aviació francès localitzat en una cala del Port de la Selva Redacció
-
Política Denuncien que l'alcaldessa de Cadaqués lloga un apartament turístic «de forma irregular» Redacció
Publicat el
30 de juliol de 2015 a
les 18:26
Actualitzat el
30 de juliol de 2015 a les
20:39
Et pot interessar
-
Societat
Controlat l'incendi entre Llers i Terrades, a la comarca de l'Alt Empordà
-
Societat Els Bombers descarten controlar l'incendi de les Gavarres «en les pròximes hores»
-
Societat
L'organització rectifica i anul·la la Cantada d’Havaneres de Calella de Palafrugell
-
Societat
Tots els municipis confinats per l'incendi de l'Empordà
-
Societat
Protecció Civil demana evitar els desplaçaments fins al Baix Empordà, el Gironès i el Pla de l'Estany
-
Societat
Què sabem i què no de l'incendi que crema sense control a l'Empordà
