El desdoblament de la C-260 farà enderrocar 15 finques

Figueres proposa que el desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim, que tindrà un cost d'uns 23 MEUR, inclogui més passos de vianants, un carril bici, voreres de cinc metres i dues rotondes.

Publicat el 16 de novembre de 2009 a les 20:58

Una, a l’encreuament del carrer Nou, camí de Vilabertran i El Far d'Empordà, i una segona, més petita, a la prolongació del carrer d'Itàlia.

Aquest projecte implicarà l'enderroc de quinze finques -set habitatges i vuit locals commercials- a Vilatenim. Segons l'alcalde de la ciutat, Santi Vila, amb els veïns i propietaris afectats només hi ha certes discrepàncies amb les valoracions econòmiques però no en el fet que s'enderroquin.

El projecte de desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim proposa convertir l'actual tram d'uns 800 metres –des de la rotonda de l'estadi fins al cinturó de ronda- en una autovia amb dos carrils més, la construcció d'un giratori que connecti amb la N-II i la prolongació del carrer d'Itàlia fins a la connexió amb la zona comercial de la part de llevant de la ciutat.

Darrer tram

Segons ha indicat l'alcalde de Figuere, Santi Vila, la valoració que fa l'equip de govern d'aquest plantejament és essencialment positiu perquè finalment es solucionarien les llargues cues i retencions que es produeixen en aquest tram de la C-260 sobretot a l'estiu. A més, és l'últim que queda per desdoblar entre Roses i Figueres. Amb tot, el consistori ha redactat amb el consens del Consell Municipal de Vilatenim una al·legació amb onze propostes per incloure-les en el projecte de desdoblament. Segons Vila, aquestes modificacions responen a un doble objectiu. Per una part, 'ordenar i modernitzar la xarxa viàriaen aquest tram i per l'altra, preservar l'activitat econòmica i residencial de Vilatenim'.

Dues rotondes

Així, entre aquestes mesures que proposa l'Ajuntament hi ha la substitució del talús del giratori entre la C260 i la N-II per un pont; canviar la mitjana de formigó que ha de separar els dos sentits de circulació per una d'enjardinada per evitar 'l'efecte barrera i segregador'; l'ampliació de les voreres fins als cinc metres; la construcció de passos per a vianants i bicicletas al llarg de la nova prolongació del carrer Italia i el camí vell de Vilatenim al se upas per sota la N-II; la connexió de les calçades laterals de la nova autovia a través de vials complementaris i dels carrils per les bicicletes previstes a l'avinguda de Roses i la construcció de dues rotondes. Una, a l'encreuament del carrer Nou de Vilatenim, camí de Vilabertran i el Far d'Empordà i una segona, de dimensions més petita, entre el camí d'El Far i la prolongació del carrer Itàlia.

15 finques

Els estudis del desdoblament del tram de Vilatenim es troban en aquests moments en exposició pública per tal que els particulars i administració presentin al·legacions. El projecte implicarà l'enderroc parcial o total de set habitages i vuit locals comercials, entre ells una granja d'animals. Segons ha indicat l'alcalde de Figueres, el consistori havia parlat amb tots els afectats i 'la predisposició és positiva i la gent està disposada a parlar-ne', tot i que ha reconegut que no hi havia encara acord en el tema de les compensacions econòmiques.