'D'Europa m'arriben notÃcies no de pujar les velocitats sinó de baixar-les', ha continuat Navarro, que ha posat com exemple el fet que Dinamarca incrementés fa poc els lÃmits de velocitat 'i els ha augmentat en un 15% els accidents i els morts'.
Un problema d'aquesta falta d'homogeneïtzació de lÃmits de velocitat entre els països europeus se'l troben les autocaravanes que viatgen per a l'estat espanyol. Segons el director general de Trà nsit, a la resta d'Europa tenen un lÃmit de 120 km/h en autopista mentre que a Espanya es troben amb un lÃmit de 90 km/h. 'I clar, ningú els avisa d'aquest canvi de regles de joc, i només se n'adonen quan els paren la policia', ha lamentat Navarro, que s'ha mostrat partidari d'abolir aquest apartat de la llei que posa les autocaravanes -40.000 a tot l'estat- al mateix nivell dels camions i amb més restriccions 'que les camionetes de repartiment'. 'En certes coses aquà som més papistes que el Papa', ha ironitzat el director general de Trà nsit.
De 4.029 morts el 2003 a 2.741 morts el 2007
Igualment, Navarro s'ha mostrat partidari de copiar altres iniciatives provinents d'Europa com el fet de separar els carrils de les vies d'altra sinistralitat de sentit compartit. 'Aixà no es pot avançar, disminueix la velocitat i de retruc també baixen drà sticament els accidents', ha assenyalat el director general de Trà nsit. Parlant a nivell de l'estat, Navarro ha esgrimit unes 'excel·lents' xifres de sinistralitat que minven any rere any. 'Hem baixat un 32% el nombre de morts respecte fa 4 anys en un entorn de més cotxes, més conductors i més desplaçaments', ha afirmat. De 4.029 morts del 2003 s'ha passat als 2.741 morts de 2007. D'11,5 morts per dia a les carreteres de l'estat s'ha passat a 8 morts per dia. 'I aquest aspecte no és només estadÃstica sinó que darrera hi ha valors com la sociologia o el civisme', ha manifestat.
Per al director general de Trà nsit, l'Ãndex de sinistralitat a les carreteres 'és un bon indicador del civisme en una societat: la gent accepta complir les normes, és autoresponsable i pensa amb els altres'. 'Ens trobem molt còmodes que l'educació vial hagi entrat com un aspecte obligatori dintre l'assignatura d'Educació per a la ciutadania', ha remarcat Navarro. 'Els afluents de l'Ebre te'ls pots baixar del Google mentre que els valors només s'ensenyen a l'escola', ha posat el director general de Trà nsit com a exemple en defensa d'aquesta assignatura, 'que vol treure el PP', ha recordat la candidata del PSC al Congrés, Montse Palma.
Una altra de les crÃtiques als populars s'ha centrat en el seu vot en contra de la reforma del codi penal pel que fa als delictes de la seguretat vial. 'Aprovar una reforma del codi penal rigorosa com aquesta a tres mesos d'unes eleccions generals vol dir que aquest és un paÃs seriós i madur', ha afirmat el director general de Trà nsit. 'El més normal era esperar que passessin les eleccions però surt i l'1 de desembre entra en vigor aquesta reforma', ha continuat Navarro. 'L'únic però és que el PP, que havia col·laborat de forma lleial amb la polÃtica de seguretat vial, es baixés del carro a l'últim moment per raons estratègiques', ha finalitzat Navarro.