El DPTOP inicia la informació pública dels estudis de la variant de Vilamacolum

Publicat el 05 de desembre de 2008 a les 15:32
 
Aquesta variant, d'1,7 quilòmetres de longitud i d'un cost aproximat de 2,2 MEUR, permetrà evitar la circulació de pas pel vial que creua l'interior de Vilamacolum. Actualment, l'itinerari que discorre entre la C-31, a Vilacolum, i Sant Pere Pescador troba el seu punt més complicat en la travessia de Vilamacolum per culpa d'un traçat força estret i amb revolts.
 
Per tal de millorar-hi la seguretat i la fluïdesa del trànsit, el DPTOP ha impulsat la construcció d'una variant d'aquest vial que permeti evitar la circulació de pas per l'interior de Vilamacolum. Els estudis analitzen dues opcions de traçat, que passen pel sud de la població, de les quals es proposa com a més idònia la més propera al nucli urbà, en comportar un impacte menor.
 
El traçat de la variant
 
El traçat de la variant té una longitud d'1,7 quilòmetres i està formada per dos carrils de 3,5 metres d'amplada i dos vorals d'1 metre. S'inicia a la rotonda del futur enllaç nord de la variant de la C-31 de Vilacolum (dins del condicionament de la C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià) i finalitza al sud-est del nucli urbà de Vilamacolum, sobre el vial cap a Sant Pere Pescador.
 
A partir del punt inicial, la nova variant té un tram d'uns 350 metres que segueix un camí ja existent, fins arribar al vial actual. En aquest punt, es preveu la construcció d'una rotonda a nivell que permetrà accedir al nucli de Vilamacolum per l'oest.
 
A continuació, la variant es desplaça cap al sud i cap a l'est, de manera que podrà connectar amb la vialitat prevista al planejament de Vilamacolum. Al final de la variant, el traçat es desplaça lleugerament cap al nord per a enllaçar, mitjançant una rotonda a nivell, amb l'actual vial de Vilamacolum a Sant Pere Pescador. Aquest giratori permetrà l'accés a Vilamacolum pel sud-est. Per a construir-lo, caldrà desviar un tram d'uns 100 metres del rec del Corredor.