El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l'informe que prorrogarà, per cinquena vegada, el pla PIVE per a la renovació del parc automobilístic. La nova edició del pla tindrà un pressupost de 175 milions d'euros, amb els que el govern espanyol té previst garantir l'ajut fins a final de l'any.
La vicepresidenta de l'executiu, Soraya Sáenz de Santamaría, ha defensat la decisió exposant que el pla PIVE 4 ha tingut un impacte positiu en l'economia. Per altra banda, el sector de l'automòbil ja havia demanat una nova pròrroga després que el darrer ajut de 70 milions s'esgotés en només un mes i mig.
Durant el 2013, la producció de vehicles va augmentar en un 9% interanual, i al novembre ja s'havia superat la barrera dels dos milions d'unitats. Amb el pla PIVE, es vol incentivar la renovació dels vehicles més antics per reduir les emissions de CO2. De moment ja s'han substituït un total de 365.000 cotxes, el que ha comportat un estalvi de 127 milions de litres de combustible cada any.
El govern espanyol amplia el pla PIVE per a la compra de vehicles
La nova pròrroga té un pressupost de 175 milions d'euros
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de gener de 2014 a
les 17:22
Et pot interessar
-
Societat
Cinc membres de Revolta Pagesa, investigats per les protestes educatives
-
Societat
La investigació del crim de Susqueda no es pot tancar amb l'embassament ple
-
Societat
«Les armes no eduquen, maten!»: concentració contra l'estand de l'exèrcit a l'Expojove de Girona
-
Societat
L'hospital Trueta celebra els 70 anys i mira al nou Campus Salut
-
Societat
Rescaten dos dofins encallats a la platja de Sant Feliu de Guíxols
-
Societat
Un home de 78 anys pateix cremades a la meitat del cos en un incendi a Sant Feliu de Guíxols
