El Govern vol tenir el projecte de l'estació del TAV a l'aeroport a finals del 2013

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, veu "bona receptivitat" per part de l'Estat, que és el titular de la via

Publicat el 18 de maig de 2012 a les 17:24

El projecte del Govern de construir una estació del TAV prop de l'Aeroport de Girona avança a bon ritme. Segons ha explicat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ja s'està redactant el projecte i la voluntat és tenir-lo fet a finals del 2013. "Després dependrem de la disponibilitat pressupostària, que ja és un clàssic", ha avançat. El projecte, que impulsa i paga la Generalitat, es fa sobre una via que és titularitat de l'Estat. Per això, cal que Foment autoritzi definitivament les obres. Segons Font, hi ha "bona receptivitat" de l'Estat, tot i que encara no hi ha una autorització definitiva. Adif ha accedit a enviar un tècnic a les reunions informatives de l'equip redactor.

El Govern va exposar ara fa un any la voluntat d'impulsar una estació del TAV pròxima a l'Aeroport de Girona per tal de potenciar la infraestructura. La idea era aprofitar l'espai d'avançament de trens (PAET) -situat a dos quilòmetres de l'aeroport-, on ja hi ha dues vies al costat de les principals i també dues andanes d'ús tècnic, que es poden condicionar per a passatgers. A banda, caldria construir-hi una terminal de 600 metres quadrats i un aparcament per a cotxes amb capacitat per a 200 vehicles.

Per fer l'estació, el Govern calcula que caldrà un total de 13,5 MEUR. Tot i això, en una primera fase seria suficient una inversió de 9 MEUR per posar l'estació en servei. La Generalitat va adjudicar a principis d'any la redacció tant del projecte informatiu com del constructiu -que es fan alhora- i la previsió és que estigui acabat a finals del 2013.

Aquesta estació, malgrat sigui un projecte del Govern, ha de comptar amb el vist-i-plau de l'Estat, que és el titular de la via. Segons ha explicat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, el Ministeri de Foment ha tingut "bona receptivitat" i, tot i que no ha donat una autorització oficial, sí ha accedit -a petició del Govern- a incorporar un tècnic d'Adif a les reunions de seguiment del projecte per tal que l'administrador d'infraestructures estigui al cas dels passos que s'estan fent.

Un cop el Govern tingui acabat el projecte, caldrà esperar a tenir partida per començar les obres. "Dependrà de la disponibilitat pressupostària, tot un clàssic", ha valorat Font.

El Govern considera que aquesta estació pot dinamitzar l'aeroport i les previsions amb què treballa són que la podrien usar 1,2 milions de passatgers anuals. La connexió des de l'estació fins a Girona i Barcelona (les parades més properes) es preveu fer amb trens Avant i la connexió des de l'estació fins a la terminal es faria amb autobusos llançadora.