El gran escriptor israelià Amos Oz, distingit pel jurat del Prix Méditerranée Etranger pel seu llibre “Escenes d’una vida de poble”, serà a Perpinyà a partir del 30 de setembre per rebre el premi. Amb motiu de la seva presència en terres catalanes, Amos Oz visitarà el Museu d’Història dels Jueus de Girona.
L’endemà visitarà el port de Collioure, on varen embarcar els darrers jueus expulsats per Ferran el Catòlic el 1493, i per acabar, el magnífic monument dedicat per Danny Karavan a un altre immens intel·lectual jueu: el gran Walter Benjamin. Un periple ple de sentit per aquest defensor acarnissat de la pau, que ha fet de la conscienciació permanent de l’alteritat un dels eixos del seu pensament i de la seva vida.
Nascut de pares asquenasites i sionistes, Amos Oz es compromet des de molt aviat amb el moviment “La pau ara” que promou la coexistència de dos estats, israelià i palestí. Pren certes distàncies amb la religió, al mateix temps que reivindica alt i fort la seva judeitat.
Ha publicat 18 obres en hebreu que han obtingut els premis internacionals més prestigiosos:
1998: Premi Israel de Literatura
2005: Premi Goethe de Frankfurt
2007: Premi Principe de Asturias
2008: Premi Heinrich Heine
2008:Premi Ulysse
2010: Premi Méditerranée Etranger
El Museu d’Història dels Jueus rebrà la visita de l’escriptor israelià Amos Oz
El guardonat amb el Prix Méditerranée Etranger 2010 de la Vila de Perpinyà hi serà el proper 30 d’octubre.
ARA A PORTADA
-
Els Agents Rurals volen traslladar la formació a Girona després de les crítiques per fer-la a la caserna de Sant Climent Redacció
-
Un firaire gironí denuncia que li han robat l'atracció: «Pesa 43 tones i circula sense frens» Redacció
-
-
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
29 de setembre de 2010 a
les 15:49
Et pot interessar
-
Societat
La ventada s'emporta la bola del radar militar de Roses
-
Societat
Resignació entre els veïns d'Anglès afectats pel tall d'aigua: «Ha sigut incòmode»
-
Societat
Anglès, sense subministrament d'aigua per una avaria «greu»
-
Societat
Girona registra deu casos de malalties tropicals durant el 2025
-
Societat
Girona, la ciutat amb més sort a la Grossa de Cap d'Any
-
Societat
Les esglésies evangèliques creixen un 30% a Girona en cinc anys i guanyen fidels
