
El Patronat de Turisme Costa Brava s'ha interessat en un videojoc ambientat a les Illes Medes desenvolupat per una empresa catalana per promocionar el territori. Segons ha explicat la presidenta del patronat, Dolors Batallé, en la presentació d'aquest dimarts a Barcelona es tracta d'una 'aposta innovadora' per promocionar el turisme que posa de relleu els 'valors naturals' del fons marí de les illes. El patronat ha contribuït econòmicament amb el màrqueting del videojoc de submarinisme, batejat com 'El secret de les Illes Medes' i que gira entorna a una història fictícia de templers. El producte estarà disponible a l'estiu per a la consola Wii de Nintendo i no disposarà d'interfície en català.
Durant la presentació del videojoc que s'ha fet aquest dimarts a l'Hotel Arts de la capital catalana el director de Cosmonaut Games, José A. Giacomelli, ha explicat que se li va ocórrer fer-lo mentre estava navegant per les Illes Medes. Després de madurar una mica la idea, va posar-se en contacte amb el Patronat Turisme Girona per demanar suport per tirar endavant el projecte.
Dolors Batallé ha afirmat que en la proposta de l'empresa de Giacomelli van veure-hi 'una aposta innovadora' per a promocionar l'entorn de les Illes Medes a través d'un videojoc, 'cosa que fins avui s'ha fet molt poc'. A més a més, Batallé ha volgut destacar que el joc de consola transmet els 'valors naturals que hi ha a la zona'. En aquest sentit, ha dit que és important en 'un moment en què el turisme de natura i la sostenibilitat són valors molt apreciats en els mercats europeus, on tenim els nostres principals mercats emissors'.
El director de l'empresa de videojocs de Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) ha explicat que el projecte ha costat 150.000 euros i que el patronat ha subvencionat el màrqueting del videojoc, de títol original 'Dive: The Medes Islands Secret'. Batallé també ha apuntat que han ajudat Cosmonaut Games proporcionant-los contactes i informació de la zona per poder recrear els escenaris.
Una cripta sota les Illes Medes
El joc està composat per deu escenaris diferents. El primer i l'últim són els que s'han inspirat en les Medes. Per moure's d'un lloc a l'altre el protagonista de la història, el submarinista John Sanders, fa servir un vaixell anomenat 'Costa Brava'.
L'equip de Giacomelli es va inspirar en la història de l'arxipèlag català per crear l'argument de Dive, que és una història fictici. La llegenda diu que Martí l'Humà, líder de l'Ordre Templer al segle XV va ser enterrat al Monestir de la Gran Meda, l'illa més gran de l'arxipèlag, juntament amb tots els altres secrets de l'Ordre per tal que quedéssin segellats a la mateixa cripta, a les profunditats del Mediterrani.
El submarinista Sanders es proposa recuperar tots aquests secrets quatre segles més tard. L'esperen nombrosos enemics, laberints, perills i tresors. Per aconseguir-ho ha de fer deu missions en què els jugadors podran viatjar des de les Medes fins a les Açores sense moure's del sofà. Segons els ideòlegs del joc, una bona alternativa per als qui aquest estiu la crisi els deixi amb menys dies de vacances.
Videojoc respectuós amb l'entorn natural
El llançament del videojoc arriba gairebé tres setmanes després que el Parlament va aprovar el projecte de llei per crear el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
A l'hora d'elaborar-lo s'han volgut reproduir les mesures de protecció de l'entorn natural de les illes. En aquest sentit, Giacomelli ha explicat que van haver de canviar les bales per a matar l'enemic per unes que només els anestesien ja que 'aquest tipus de violència contra els animals a la llarga fa molt mal a la fauna marina'. Per aquest motiu, el joc ha estat classificat com a apte per a tots els públics.
Distribució als Estats Units, Europa i Austràlia
Inicialment el joc es distribuirà a Europa, als Estats Units i a Austràlia a través d ela plataforma de descàrrega de Nintendo WiiWare. Encara no s'ha fixat la data de llançament però, segons Giacomelli, serà aquest estiu. En un futur també és possible que es comercialitzi al Japó.
El joc no disposa de versió en català, ja que no és un idioma que té en compte Nintendo a l'hora de distribuir els productes que compra a les empreses desenvolupadores.
