La campanya publicitària, que s'emmarca dins el centenari de la Costa Brava, s'ha impulsat en virtut de l'acord de col·laboració entre el Patronat de Turisme i Turespaña. Per fer-la, s'ha partit de l'eslògan 'Smile', impulsat per Turespaña el 2007, i s'hi ha afegit 'You are in the Costa Brava' (Somriu, ets a la Costa Brava). També s'hi ha afegit el reclam 'The closer, the better' (Quan més a prop, millor).
El president del Patronat de Turisme i de la Diputació de Girona, Enric Vilert, ha ressaltat que l'objectiu de la campanya és el de donar a conèixer el patrimoni de sol i platja gironí portes enfora. Per això, s'han previst insercions en mitjans escrits i on-line de països com França, Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Holanda i Luxemburg.
La campanya publicitària té un cost de 600.000 euros, que comprèn els conceptes de creativitat, producció gràfica i compra de mitjans. L'organització Turespaña la finança amb 420.000 euros (70%) i la resta, l'aporta el sector turístic gironí. Segons ha ressaltat Vilert, la campanya publicitària 'té un fort component creatiu que realça l'encant de la Costa Brava' i s'ha editat en cinc idiomes.
Per portar-la a terme, s'ha contractat l'empresa de publicitat TSC i reconeguts fotògrafs especialitzats en captar instantànies de la Costa Brava, com Jordi Puig. La nova campanya de publicitat arriba després de l'enrenou que va generar la inserció d'anuncis per promocionar la platja i la muntanya gironines fent servir fotografies d'altres indrets del planeta (com Austràlia, les Bahames o el Canadà).
Tot i que el president del Patronat ha explicat que aquesta campanya s'ha de desvincular totalment de l'anterior, i que els acords amb Turespaña feia temps que estaven lligats, el cert és que durant la presentació s'han fet diverses referències a l'ús d'imatges genuïnes de la Costa Brava per promocionar el territori.
Imatge molt potents i autèntiques
La creativa de l'empresa TSC, Eva Terrades, ha explicat durant la seva intervenció que les fotografies que l'il·lustren pretenen mostrar 'el destí com a diversió' i que per això s'han fet servir 'imatges molt potents' i 'autèntiques' de la Costa Brava. La campanya consta de sis anuncis amb doble imatge. A la part superior es veu un indret característic del territori, i a la inferior -partides per un somriure- gent que en gaudeix.
Per portar a terme la campanya es van fer sessions fotogràfiques (que durant la presentació s'han visionat amb un audiovisual). Les imatges de la campanya publicitària corresponen a Monells (Baix Empordà), Tossa de Mar (Selva), Calella de Palafrugell (Baix Empordà), Portlligat (Alt Empordà), les illes Medes (Baix Empordà) i la platja d'Aigua Xelida (Baix Empordà).
A més de les sessions fotogràfiques amb actors gaudint dels diferents indrets, les fotografies de paisatge que il·lustren la part superior dels anuncis també provenen del fons del Patronat de Turisme, són propietat de l'agència STC o bé del fotògraf Jordi Puig. 'Hem volgut fer un repàs per la geografia gironina, potenciant no només aspectes com el sol i platja, sinó també l'oferta de turisme cultural, esportiu i gastronòmic de la Costa Brava', ha ressaltat Terrades.
Per la seva banda, el director general de Turespaña, Antoni Bernabé, ha ressaltat la importància de la Costa Brava com a destinació turística. 'Actualment és la cinquena de l'estat en número de pernoctacions i l'integren gran varietat de productes de qualitat per gaudir-ne', ha indicat.