Part del grup de treballadors de l'empresa de construcció de Pere Luque, aquest matí davant la casa de l'exalcalde Pere Albó Foto: ACN
El PSC de comarques gironines exigeix la dimissió del regidor Luque de Sant Feliu per l'atac a l'exalcalde Albó
El PSC de comarques gironines exigeix la dimissió 'fulminant' del regidor de Sant Feliu de Guíxols, Pere Luque, per l'atac comès aquest dijous a casa de l'exalcalde, Pere Albó. Demanen respostes immediates de l'equip de govern, ja que segons diuen no és 'tolerable' que un 'individu' d'aquest tipus formi part del consistori. L'exacalde del municipi ha qualificat d'actitud 'mafiosa i 'gangsteril' els fets que s'han produït aquest dijous, després que una vintena de treballadors d'una empresa de Luque s'hagin concentrat davant el domicili d'Albó, amenaçant-lo, ventant puntades de peu i –segons la versió de l'exalcalde– trencant-li un vidre. La policia ha obert diligències per aquests fets.
Els fets s'han produït aquest dijous al matí quan una vintena de treballadors d'una empresa constructora de Luque s'han concentrat davant el domicili de l'exalcalde, Pere Albó, i l'han amenaçat, han donat puntades de peu a la porta i –segons la versió de l'exalcalde– li han trencat un vidre. La policia ha obert diligències per aquests fets.
El detonant de l'aldarull ha estat una denúncia feta per Albó perquè Luque estava fent una obra sense permís en un habitatge del Carrer Major del municipi el Baix Empordà. Mentre el nou alcalde de Sant Feliu de Guíxols després de la moció de censura, Carles Motas, demana serenor, els dos protagonistes s'acusen entre ells. Albó ha titllat d'actitud 'mafiosa' i 'gangsteril' els fets d'aquest dijous.
Per això, la federació del PSC a les comarques de Girona, que han fet costat en tot moment a Albó, i la secció local dels socialistes al municipi, exigeixen la dimissió del regidor Luque per l'atac a l'exalcalde. Segons diuen, és 'intolerable' que un 'individu d'aquest tipus' formi part del consistori.
A més, demanen a Tots per Sant Feliu, que té l'alcaldia, i a Convergència i Unió, que sinó actuen davant aquest acte significa 'que ara que estan al capdavant del consistori no volen oposició' i segons ha qualificat l'exalcalde 'això és una actitud totalitària' Albó també ha destacat que el PSC des de que està a l'oposició ha actuat amb 'responsabilitat' i 'serenitat'.
Moció de censura
Carles Motas de Tots per Sant Feliu va ser proclamat el nou alcalde Sant Feliu de Guíxols després que prosperés la moció de censura del passat 12 d'abril presentada per Tots per Sant Feliu, Convergència i Unió i Amics contra el govern encapçalat pel socialista Pere Albó.
------------------------------
Les diferències entre l'exalcalde de Sant Feliu de Guíxols i el regidor Luque acaben amb atacs a la casa d'Albó
Les diferències entre l'exalcalde de Sant Feliu de Guíxols, Pere Albó (PSC), i el regidor clau en la moció de censura, Pere Luque (Amics), han acabat aquest dijous amb atacs a la casa del primer. Una vintena de treballadors d'una empresa de Luque s'han concentrat davant el domicili d'Albó, l'han amenaçat, han donat puntades de peu a la porta i –segons la versió de l'exalcalde- li han trencat un vidre. La policia ha obert diligències per aquests fets. El detonant de l'aldarull ha estat una denúncia feta per Albó perquè Luque estava fent una obra sense permís. Mentre l'alcalde demana serenor, els dos protagonistes s'acusen entre ells. Albó no ha dubtat de titllar el regidor de 'feixista' i 'hitlerià'.
Les tensions entre l'exalcalde de Sant Feliu de Guíxols i un dels artífexs de la moció de censura han arribat aquest dijous al carrer. Cap a dos quarts de nou del matí, una vintena de treballadors de l'empresa de construcció que té Luque s'han concentrat davant la casa d'Albó. Segons la versió de l'exalcalde, els empleats –capitanejats pel mateix regidor- l'han amenaçat, l'han insultat, han donat coces a la porta d'entrada del domicili i li han trencat un vidre.
Arran de l'incident, Pere Albó ha alertat la policia i els agents han obert diligències pels fets. Entre una cosa i l'altra, la protesta ha durat al voltant de dues hores. Pere Albó té clar que al darrere d'aquests fets hi ha la denúncia que el seu grup municipal, el PSC, va interposar a l'Ajuntament perquè Luque feia una obra menor sense disposar de tota la documentació pertinent.
En concret, es tracta de la reforma interior d'un pis, situat al carrer Major. Per poder disposar de la llicència, però, calia que Luque entregués un document. Arran de la denúncia, l'Ajuntament va aturar l'obra en espera que el regidor complís aquest tràmit. Segons l'exalcalde, el fet que se l'hagi 'acorralat' a casa seva és propi d'una actitud 'hitleriana' i 'feixista'.
Pere Albó ha indicat que l'actitud de Luque ha entrat en una 'categoria que sobrepassa totes les línies vermelles' i no ha dubtat en acusar-lo d'actuar com Gil, 'fent de la Costa Brava una mena de Marbella'. L'exalcalde de Sant Feliu de Guíxols també ha assegurat que no es pensa arronsar després d'això, i que la seva tasca –si cal- serà la de fiscalitzar les accions de Pere Luque. 'Nosaltres no ens espantarem i continuarem exercint la nostra responsabilitat', ha assegurat.
Luque ho nega
Per la seva banda, el regidor d'Amics ha negat haver instigat l'aldarull. Segons ha explicat, han estat els mateixos treballadors que, quan han sabut que l'obra estava aturada i no podien treballar, han decidit anar al domicili d'Albó per demanar-li explicacions. Ha estat més tard, després de rebre una trucada, quan ell mateix ha decidit anar personalment al domicili d'Albó per posar pau.
'Quan m'han trucat per dir-me què passava, he demanat als treballadors que no fessin cap disbarat i que marxessin', ha explicat Luque. El regidor d'Amics també ha assegurat que Albó havia insultat els seus empleats, i ha acusat l'exalcalde d'haver trencat ell mateix el vidre de la porta, 'perquè els trossos no estaven a la part interior sinó a la banda del carrer'.
Pere Luque tampoc s'ha estalviat retrets a l'hora de definir la seva relació amb Albó. Ha assegurat que la seva actitud amb ell continuarà 'essent la mateixa que ara', però també ha dit que 'tot i haver-li tingut respecte, ell mai n'ha tingut cap a mi'.
L'alcalde demana serenor
L'incident d'aquest matí al davant del domicili de l'exalcalde també ha arribat als despatxos de l'Ajuntament. L'actual alcalde, Carles Motas (Tots per Sant Feliu), ha parlat amb els dos protagonistes i els ha demanat que 'no portin les seves diferències personals al terreny polític, que és el que estan fent'. Motas ha fet una crida a la prudència i a la serenor, i ha explicat que té la intenció de reunir Albó i Luque en una mateixa taula per poder parlar dels temes de ciutat.
'El que vull és que dirimeixin les seves diferències on creguin convenient, i si cal anar al jutjat que hi vagin', ha indicat Motas. I ha afegit: 'Lamento molt aquesta situació, perquè considero que distorsiona l'ambient de treball i diàleg a l'Ajuntament, que crec que és necessari recuperar'.
En aquest mateix sentit també s'ha expressat el tinent d'alcalde Miquel Lobato (CiU). 'Malauradament, les emprenyades personals entre Luque i Albó, independentment que un sigui del govern i l'altre de l'oposició, no són bones per a Sant Feliu', ha declarat Lobato.
El tinent d'alcalde ha lamentat que aquests estira-i-arronsa facin que els dos regidors 'es desclassifiquin com a persones'. Lobato també ha fet una crida perquè el terreny personal no es traslladi al polític: 'El Govern té molt clar que les accions de govern són les que s'han de valorar, i no pas les opcions personals'.
Miquel Lobato també ha dit que, aquest dijous mateix, Pere Luque ha entrat el document necessari per aconseguir la llicència d'obres a la reforma del carrer Major. 'Es tractava d'una qüestió administrativa, i avui mateix Pere Luque ha entregat els documents que faltaven; per tant, aquesta tarda mateix o demà pot continuar treballant', ha conclòs el tinent d'alcalde.
La moció de censura, de rerefons
El detonant de les desavinences entre els grups municipals que ha acabat creant enemistats personals ha estat la moció de censura que va desbancar el socialista Pere Albó de l'alcaldia. El rebombori a l'Ajuntament va començar el 2 de febrer quan el grup independent TSF va decidir abandonar el govern. D'ençà de les eleccions municipals, al municipi hi governava un quadripartit format pel PSC, ERC, ICV i TSF, una unió de forces que va servir per desbancar CiU de l'alcaldia.
La sortida de TSF va deixar l'equip de govern en minoria, amb deu regidors dels 21 que integren el ple. El creuament d'acusacions es va convertir en una situació habitual al consistori ganxó. Albó va afirmar que darrere la moció hi havia 'joc brut' i Motas i Lobato el van acusar de jugar a 'desprestigiar' i 'maltractar' l'empresari Pere Luque.
Des del 2 de febrer, l'amenaça d'una moció de censura havia planat sobre el consistori ganxó. Finalment, es va materialitzar el 29 de març, quan els tres caps dels grups municipals de TSF, CiU i Amics (Carles Motas, Miquel Lobato i Pere Luque) van entrar la moció de censura al registre de l'Ajuntament. El ple del 12 d'abril va deixar l'alcaldia en mans de Motas (TSF), Lobato (CiU) es va convertir en primer tinent d'alcalde i el polèmic empresari Pere Luque va passar a coordinar la brigada municipal i a ser regidor d'una nova àrea d'emergències que inclou protecció civil.