Al conjunt dels partits judicials de Girona, els assumptes civils s'han incrementat aquest 37% però els casos laborals també han pujat prop del 25%, i això són xifres molt elevades que ens preocupen', ha continuat Alegret durant la jornada de portes obertes als nous Jutjats de la Bisbal d'Empordà.
Segons la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, la crisi econòmica és un dels factors que expliquen aquest augment desmesurat dels casos civils desnonaments, reclamacions d'impagament, hipotecaris, embargaments, etcètera i també dels laborals. 'I, de moment, la tendència per aquest 2009 ens temem que és la mateixa o a l'alça perquè hem comprovat que les xifres s'han disparat més en el darrer trimestre de 2008', ha comentat Alegret. 'Si només comptàvem fins a setembre, l'increment era del 20% però és en aquests últims tres mesos quan s'ha apujat fins a aquest 37%', ha afegit la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Parlant de partits judicials concrets, Alegret ha comentat que a la Bisbal d'Empordà l'increment dels casos civils ha estat de l'ordre del 40%, 'que és moltíssim'. A Girona ciutat, l'increment dels casos civils encara és més exagerat i ha estat del 48%. 'A Sant Feliu de Guíxols, en canvi, l'augment més espectacular ha estat dels casos penals a causa del turisme i s'ha situat en un 13% més', ha puntualitzat la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que ha reclamat una vegada més un augment del nombre de funcionaris judicials. 'Si això continua en aquesta línia serà difícil que puguem donar una resposta àgil als assumptes', ha avisat Alegret.
'Si tens un 30% més de feina i no tens un 30% més de personal per poder fer-la, encara que millorem els sistemes organitzatius, no hi tenim res a fer', ha lamentat la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. 'Per tant, esperem que el Departament de Justícia sigui sensible amb aquesta reivindicació', ha afegit Alegret. 'Sabem que estem en una situació de crisi econòmica, que afecta als pressupostos, però, si no es fa res al respecte, els Jutjats catalans no podran assumir aquesta brutal càrrega de feina', ha finalitzat.