'Això de posar moltes marques és molt delicat i car. Jo reforçaria la marca que tenim, que és la de Girona Costa Brava, i en tot cas en la seva explicació hi inclouria altres valors com la proximitat amb la regió metropolitana, els Pirineus o el sud de França', ha comentat el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer.
'El raonament que s'ha pres és el correcte. Cal mantenir el nom actual però que en la promoció de l'aeroport es puguin fer servir altres noms complementaris per atraure més mercat', ha assenyalat el director de l'aeroport Girona Costa Brava, Eduard Cerezo. 'Que es digui també aeroport Barça, Dalí o Ferran Adrià, si volen. Com més noms millor. De fet, la importància no rau en el nom sinó que el fill tingui salut', ha comentat amb ironia el president d'Educatur i de l'Associació d'Experts i Directius d'Empreses Turístiques, Domènec Biosca. Una salut que, en el cas de l'aeroport de Girona, està fora de tot dubte, segons la majoria de presents.
5 milions de passatgers
'L'aeroport, sortosament, continua creixent en dobles dígits tot i el context econòmic difícil', ha reconegut el director de l'aeroport Girona Costa Brava. 'Durant la propera primera quinzena de novembre arribarem als 5 milions de passatgers i el maig de l'any que ve ja tindrem operatiu el sistema d'aterratge ILS', ha comentat Cerezo, que assenyala que la crisi no els afecta tant directament 'com en altres àrees de negoci'. Tant el director de l'aeroport de Girona com el director general de Ports, Aeroports i Costes han parlat de reptes com la necessària millora de les comunicacions de l'aeroport gironí amb les seves zona d'influència.
Sinèrgies amb el port de Palamós
'Calen sinèrgies per exemple amb el port de Palamós, un port emergent en el sector creuerístic que ens ajuda a ampliar l'oferta de turisme de qualitat a la Costa Brava', ha recordat Balaguer. 'La relació que s'ha d'establir entre el port de Palamós i l'aeroport és una assignatura pendent i que s'està plantejant', ha manifestat el director general de Ports, Aeroports i Costes. 'De fet, aquestes darreres setmanes hem encarregat un estudi sobre el futur de l'aeroport de Girona, paral·lel al seu pla director, que té un capítol íntegrament dedicat a aquesta relació port-aeroport', ha comentat Balaguer, que calcula que en 'tres o quatre mesos' aquest estudi estarà sobre la taula.
'Un estudi de l'aeroport de Girona que ha de servir per saber què volem ser quan siguem grans', ha afegit el director general de Ports, Aeroports i Costes, que també ha parlat dels vols intercontinentals de baix cost com una de les opcions series de futur a mig i llarg termini de l'aeròdrom gironí. 'Està per veure i sembla normal que aquests vols comencin des dels grans aeroports', ha reflexionat en veu alta Balaguer. 'Però amb la nova generació d'avions Dreamliner de Boeing i l'Airbus 350 incorporaran una tecnologia que permetrà que aeroports com el de Girona puguin tenir destins de llarga distància', ha finalitzat el director general de Ports, Aeroports i Costes.
Polèmica amb Ryanair
Pel que fa a la polèmica de la supressió de la paraula Girona per Barcelona GRO en la pàgina web de Ryanair, el director de l'aeroport de Girona Costa Brava ha volgut treure ferro a l'assumpte. 'Moltes vegades és cosa de la informàtica i dels espais del web', ha comentat Cerezo. 'En aquests moments a Barcelona tothom la coneix igual per BCN, i és un tema de temps que la partícula GRO també es relacioni amb Girona', ha explicat el director de l'aeroport Gironí. 'Jo crec que és la marca comercial que Ryanair està fent servir per vendre i realment l'hi està funcionant', ha conclòs Cerezo.
Un dia després de la petició de la Diputació de Girona i la Generalitat perquè es reincorporés la paraula Girona, la pàgina web de Ryanair ja torna a mostrar la denominació Barcelona Girona (GRO).