A continuació podeu llegir Ãntegrament el comunicat fet públic pel grup municipal socialista a l'Ajuntament de Girona.
El grup municipal socialista a l´Ajuntament de Girona demana a IC-V Âun canvi radical del seu estil particular de participar en un govern de coalicióÂ
Davant la resposta donada pel grup d´ICV a l´Ajuntament de Girona, el Grup Municipal Socialista vol fer palesa la seva posició.
1.   El pacte de govern vigent entre PSC, ERC i ICV, defineix uns procediments per a la presa de decisió i molt especialment, respecte l´acció de comunicació del govern que ni en la seva lletra ni en el seu esperit s´ajusten al que ICV interpreta com a exercici de la responsabilitat de governar i que s´ha traduït en un seguit d´accions unilaterals.
2.   A diferència d´altres circumstà ncies apuntades pels mitjans de comunicació, les accions s´han dut a terme sempre sense coneixement ni acord del govern respecte de la seva conveniència, abast o caracterÃstiques. ICV tampoc han fet avinent que aquestes eren propostes de part i no del govern.
3.   La posició donada a conèixer per ICV respecte aquests fets posa de relleu una profunda discrepà ncia en la manera d´entendre l´exercici del govern per part d´ICV respecte de la resta de socis del govern.
4.   El govern ha estat, és i serà transparent en la seva acció. L´anunci d´ahir d´ICV de continuar aquesta polÃtica entenem que dona resposta a la seva necessitat de cercar rendiments medià tics i rèdits electorals. No és el resultat d´una polÃtica de transparència informativa.
5.   Si ICV vol millorar la confiança, la transparència i la governabilitat, ha de fer alguna cosa més que anunciar la continuïtat d´aquesta manera de fer. Ha de practicar un canvi en aquest estil particular de participar en un govern de coalició.