La idea de l'ATM és començar amb la modalitat de targeta T-Mes que, per un preu que encara no s'ha fixat, permetrà als usuaris fer tants viatges com necessitin dins el perÃode d'un mes. Aquesta targeta serà personal i intransferible i anirà equipada amb un xip i una fotografia de l'usuari.
A finals d'any, està previst que es posi a la venda la segona modalitat, la targeta T-10 que possibilitarà als passatgers fer deu viatges amb la mateixa tarja a un preu més econòmic que si usessin bitllets senzills per a cada trajecte.
Tot i que durant el mes de febrer ja es faran les primeres proves per aplicar la integració tarifà ria, el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha afirmat que fins el mes de març no començarà a funcionar el nou servei en els busos de l'à rea urbana de Girona.
Per dur a terme aquest seguit d'operacions, l'ATM ha aprovat un pressupost de 3,5 MEUR, dels quals mig milió d'euros anirà destinat a la integració tarifà ria i 2,7 MEUR a la millora de les lÃnies i les freqüències de pas dels autobusos. Aquest pressupost duplica la partida que el passat 2007 es va destinar a nodrir les arques de l'ATM.
Segons ha indicat el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, el 2008 ha de ser un any de 'consolidació' per a les noves lÃnies que es van posar en funcionament durant el passat 2007. Nadal també s'ha fixat l'objectiu de millorar la informació que els usuaris tenen de les millores impulsades per l'ATM per tal que usin més el transport públic.
Augmenten els passatgers
Aquest dilluns també s'han conegut les dades del nombre de passatges de les lÃnies de bus tutelades per l'ATM i els usuaris dels busos han crescut un 20% durant el passat 2007. En nombres absoluts, aquest augment ha estat de prà cticament 800.000 passatgers.
Les lÃnies que han experimentat major augment són les lÃnies urbanes de la ciutat de Girona, les que uneixen Girona amb la veïna Salt i també la que comunicat Girona amb Banyoles. Al capdavant es troba la L-7  de Torre Gironella al parc hospitalari Martà i Julià de Salt- que ha crescut un 161% en nombre de passatgers i la que uneix l'estació de Girona amb Fornells de la Selva, que creix un 168%. La L-3, que uneix Girona amb la veïna Salt pel carrer major, guanya 128.759 passatgers i la L-4, de Girona al centre comercial saltenc Espai Gironès es suma 112.362 més.
Nadal ha fet una valoració positiva de les xifres de balanç de l'any 2007 però ha dit que no es pot estar 'eufòric' perquè, tot i la millora, l'à rea urbana de Girona continua essent una de les zones urbanes catalanes on menys ús es fa del transport públic.