Enxampen un grup de lladres que robava en àrees de servei de l'AP-7

Publicat el 23 de juliol de 2008 a les 16:00
 
Els agents els van detenir a l'àrea de Maçanet de la Selva i els relacionen amb quatre furts, un dels quals en grau de temptativa. A més, també se'ls imputen una falta de danys i dos delictes de falsificació de document públic.
 
El dia 16 de juliol passat, agents dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Santa Coloma de Farners van veure tres homes actuant amb actitud sospitosa. Eren cap a les dues de la tarda, i la patrulla es trobava a l'àrea de servei Medas, situada al quilòmetre 86 de l'autopista AP-7, al terme municipal de Maçanet de la Selva (Selva).
 
Els agents van veure com els sospitosos llançaven a terra diversos objectes i després pujaven en un cotxe amb la intenció de marxar del lloc amb rapidesa. La patrulla els va interceptar i els va identificar. Es tractava de tres homes procedents de l'Europa de l'Est. Dos d'ells eren de l'antiga Iugoslàvia i no tenien domicili conegut, Afrim A., de 38 anys, i Sherifi S., de 48.
 
El tercer tenia 28 anys, es deia Gzim M., era natural de Kosovo i vivia a Barcelona. A l'hora d'identificar-se, a més, Gzim M. va donar als agents un document d'identitat fals.
 
Els mossos van anar a buscar els diferents objectes que havien llançat i van veure que es tractava de bosses de mà i moneders. Al seu interior, hi havia documentació, talonaris de xecs, carteres, permisos i un bitlleter, entre d'altres. Els agents van fer les comprovacions pertinents, i van veure que els objectes s'havien robat feia poca estona a uns turistes que s'havien aturat a l'àrea de servei del Gironès.
 
En total, les gestions posteriors van permetre identificar els tres homes com a autors de quatre delictes de furt, un dels quals amb temptativa, que s'havien comès el mateix dia 16 de juliol. Tres d'ells havien passat a l'àrea del Gironès, i el quart a la de Maçanet de la Selva.
 
Amb un cotxe llogat
 
Per cometre els delictes, els lladres havien llogat un cotxe a la demarcació de Barcelona i, a l'hora d'anar a buscar el turisme, Sherifi S. havia entregat una documentació falsa. El grup s'aturava a les àrees de servei de l'autopista i vigilava els turistes de pas que s'hi paraven. Després, distreien les víctimes o aprofitaven que perdien de vista les bosses de mà per robar-les.
 
En un dels casos, per exemple, un dels lladres va demanar informació a uns turistes que reposaven a l'àrea de servei. Mentrestant, els altres van aprofitar per sostreure'ls la bossa de mà del cotxe. En un altre dels furts, els lladres van aprofitar que les víctimes s'havien aturat per menjar a l'hora d'arreplegar-los els diners i la documentació.
 
A més dels furts, als tres lladres se'ls imputen dos delictes de falsificació de document públic i una falta de danys, perquè en un dels casos van forçar un dels cotxes. El grup va passar a disposició judicial aquest divendres 18 de juliol al jutjat de guàrdia de Santa Coloma de Farners. Després de prendre'ls declaració, el jutge va disposar la seva llibertat amb càrrecs.