Segons ERC, cal una inversió de 73 milions d'euros fins al 2010 perquè l'aeroport sigui competitiu. Canet ha retret a Palma (PSC) que digui ara que 'el traspàs és prà cticament un fet'.
Canet ha recordat que durant el perÃode 1991-2007 la inversió estatal pressupostada en infraestructures productives a Catalunya ha representat de mitjana un 12,4% respecte al total regionalitzat de l'Estat, mentre la participació en el PIB estatal va representar per a tot el perÃode un 19% i la població respecte al total estatal és del 15,5%. Canet ha explicat que en cap any d'aquest perÃode la inversió de l'Estat a Catalunya ha superat el percentatge de participació en el PIB estatal.
ERC ha explicat també que, en desglossar questes inversions segons tipus d'infraestructures, durant aquest perÃode la part més important d'inversió realitzada correspon al ferrocarril, que representa un 33,2% de les inversions, després hi ha un 31,3% en carreteres, el 13% en aeroports, el 12% en ports i la resta un 10,5%.
Pel que fa al repartiment de la inversió per territoris en xarxa vià ria, Catalunya s'emporta el 9,4% de total de l'Estat, en ferrocarrils el 19% -incloent el TGV que no es computa únicament a Catalunya-, en ports el 17,7%, en aeroports el 14,2% -mentre que Madrid, segons ERC, s'emporta el 54,5% durant tot el perÃode- i en altres inversions el 6,2%.
Davant aquestes dades, ERC explica que en cap any durant el perÃode 1991Â2007, les inversions a Catalunya es van equiparar al la participació del PIB català en l'economia de l'Estat. Aixà es posa de manifest 'el greuge de l'Estat cap a la nostra nació', i que 'no es tracta d'una actitud puntual, sinó d'una actuació estructural'.
Canet també ha reclamat que cal 'una connexió ferrovià ria que arribi fins a l'aeroport de Girona'. El cap de llista per Girona ha retret a Palma (PSC) que digui ara que 'el traspàs de l'aeroport és prà cticament un fet, ja que les promeses de traspàs són un incompliment total'.
ERC considera que, en el context de globalització actual, les infraestructures de comunicació i transport són 'vitals per la supervivència econòmica dels estats i els seus territoris'. Per la formació polÃtica, 'un territori amb infraestructures de transport terrestres, marÃtimes o aèries deficients o insuficients suposa el seu aïllament comercial donada la indubtable repercussió que això té en el desenvolupament del turisme, dels negocis, del transport de mercaderies i en la generació d'oportunitats'.