González Vallvé s'ha referit al tram de 44,4 quilòmetres del TGV entre Figueres i Perpinyà que, aquesta setmana, l'empresa concessionària TP Ferro ha entregat en la data prevista. Però els trens trigaran encara un any i mig com a mínim a passar per la via perquè el tram fins a Barcelona no està fet. Això suposarà pèrdues econòmiques a l'empresa pels peatges que deixarà d'ingressar dels trens que passin pel túnel del Pertús.
El retard significarà que l'estat espanyol hagi d'indemnitzar l'empresa. 'Són unes obres que ja han acabat i és normal que demanin rendibilitzar-la', ha explicat González Vallvé. Per això, ha demanat que es creï un 'gran consens sociopolític transfronterer' entre França i Espanya per anar de la mà a Europa i accelerar els treballs.
A França els trens hauran de passar per la via convencional al llarg d'un tram. González Vallvé ha explicat que les previsions que han fet arribar a la Comissió Europea és que les obres es facin el 2013. 'Accelerar les obres és el desafiament pendent', ha afirmat González Vallvé.
Monti i la bona feina
González Vallvé ha assegurat que des de la Unió Europea estan 'molt satisfets' amb la feina feta per Mario Monti en relació amb la línia de Molt Alta Tensió (MAT). 'A priori no tenia una solució fàcil iperò n'ha trobat una', ha opinat González Vallve. 'No acontentarà a tothom però té una acceptació bastant àmplia', afirma. A més, afirma que són infraestructures necessàries a les quals tant governs com societat civil hauria de donar suport.
Desaprofitar la Unió Europea
El director de la representació a Espanya de la Comissió Europea, José Luis González Vallvé, ha assegurat que tant Espanya com Catalunya han desaprofitat les oportunitats que ofereix la Unió Europea. Ho atribueix a que, durant molts anys, els diners 'han vingut sols' sense haver de competir per obtenir-los. Amb l'entrada de nous països amb nivells de renda per càpita més baixa que Espanya ha fet que calgui presentar 'projectes excel·lents' per obtenir subvencions. Per això, creu que cal fer un 'canvi de mentalitat' per buscar complicitat a Europa amb projectes prioritaris pel territori.
González Vallvé ha participat aquest divendres en el Cercle d'Infraestructures de Girona on ha ofert una conferència sota el títol 'Xarxes transeuropees de transport'. Durant la xerrada ha assegurat que les infraestructures han perdut prioritat a Europa perquè aposten més per l'I+D+I i perquè costa trobar finançament per connexions entre països.