El Pla d’ocupació ha estat finançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya, del Departament de Treball, amb el cofinançament del Fons Social Europeu. El Consorci de les Gavarres ha aportat la coordinació i direcció del Pla, així com la formació, l’equipament dels treballadors i els subministres materials per a la realització dels treballs.
Les feines de la brigada forestal s’han centrat en la gestió de la finca pública de Can Vilallonga, a Cassà de la Selva. Allà s’hi han desenvolupat treballs de recuperació del patrimoni cultural, de millora forestal de suredes i pinedes, de restauració del bosc de ribera, de prevenció d’incendis i de manteniment general de la finca. La participació de la brigada ha suposat la intensificació de la gestió que s’hi du a terme de forma ordinària i la millora de l’estat de la finca.
La brigada forestal també ha actuat en el mateniment d’altres finques de gestió pública com la Rectoria de Fitor, Sant Cebrià dels Alls i el Molí d’en Frigola, finques a on el Consorci té la responsabilitat del manteniment. Puntualment, a més, s’han realitzat treballs en espais públics o d’ús públic a la resta de municipis membres del Consorci sobretot en el manteniment i recuperació d’elements patrimonials com corriols, fonts, ponts, etc.
La contractació del tècnic superior ha permès el reforç de l’oficina tècnica del Consorci per dinamitzar l’acció forestal de l’entitat a través de l’elaboració de projectes per a la millora de la biodiversitat i per a la prevenció d’incendis forestals a les Gavarres. També ha permès iniciar àmbits de treball novedosos com és la promoció de la ramaderia com a eina de prevenció d’incendis forestals. En aquest àmbit s’obren una sèrie d’oportunitats i noves vies de treball, amb la possibilitat de futures contractacions de personal amb risc d’exclusió social.
En el transcurs del Pla d’ocupació els treballadors contractats han participat en jornades tècniques i realitzat cursos formatius del sector forestal, millorant la seva formació i ampliant-los les possibles futures sortides professionals.