Finalitza la 8a edició del Saló de la Planta, Jardí i Complements

Publicat el 23 de setembre de 2008 a les 16:42
 
Aquesta edició ha comptat amb el I Congrés de Viveristes cel·lebrat a l'Auditori-Palau de Congressos, centrat en 'Aigua i Espais Verds Mediterranis' i les conclusions del qual es publicaran pròximament.
 
L'Associació de Viveristes de Girona i Fira de Girona es mostren satisfets que el Saló hagi mantingut el nombre de visitants professionals en un moment difícil per al sector del viverisme. A més, les novetats que s'han introduït en aquesta 8a edició han registrat èxit d'assistents, principalment el I Congrés de Viveristes, que s'ha celebrat a l'Auditori-Palau de Congressos, però també el sopar del sector, que es va fer dijous al vespre.
 
La Directora de Fira de Girona, Anna Albar, ha destacat que l'èxit de les novetats introduïdes al Saló evidencien que 'són del tot necessàries si el que volem és defensar un saló professional'. En aquest sentit, tant el sector com Fira de Girona, han avançat que el sopar i el Congrés, es mantindran en les pròximes edicions.
 
A més, i pel que fa al Congrés, els organitzadors han decidit publicar les conclusions d'aquesta 1a edició, centrada en 'Aigua i Espais Verds Mediterranis', per l'interès que hi han mostrat tant els ponents com els assistents.
 
L'organització també està satisfeta per la visita que una delegació d'empresaris de jardineria francesos han fet a empreses de viverisme catalanes, coincidint amb la celebració del Saló. La missió inversa, organitzada pel Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) i l'Instituto Español de Comercio Exterior, pretenia fomentar les relacions comercials. Des del sector, s'ha manifestat la voluntat d'ampliar-la i obrir-la als Països de l'Est, els pròxims anys.
 
En aquest sentit, el Director dels Serveis Territorials del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat a Girona, Josep Guix, ha fet un balanç positiu de la missió inversa amb els empresaris francesos i ha subratllat la voluntat del Departament de 'seguir en aquesta línia de buscar nous mercats i nous clients'.
 
Guix ha assegurat també que la missió inversa contribueix a reforçar la professionalització del Saló i ha afegit que, amb l'experiència del Congrés, 'aprofundim en la captació de més professionals que ens visiten'. El Director dels Serveis Territorials ha agraït als participants al Congrés 'l'esforç que estan fent per buscar sistemes d'estalvi d'aigua en els seus àmbits d'actuació' i s'ha mostrat convençut que 'això ha suposat un benefici pel retorn de l'aigua del Ter'.
 
La 8a edició del Saló de la Planta, Jardí i Complements ha ocupat una superfície de 8.100 m2 coberts i 4.500 m2 exteriors. Durant la fira, s'han presentat les últimes tendències i novetats del sector, com arbres, arbusts i coníferes, la maquinària, els adobs, les plantes ornamentals i forestals o altres productes i serveis per a vivers i centres. En aquesta 8a edició, s'ha comptat amb la presència de 121 expositors, una xifra similar a la de l'any passat.