El secretari per a la Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, va visitar dijous el CIM la Selva, amb motiu de la finalització de les obres durbanització del futur Parc Aeroportuari i Logístic i de la nova rotonda daccés a lN-156, que han comportat una inversió d1,7 MEUR.
Les obres, que han tingut una durada de 9 mesos, han consistit en la urbanització del Parc Aeroportuari i Logístic, on sha construït un vial intern amb una rotonda que millorarà la comunicació i ordenarà el trànsit a linterior del CIM. Els treballs durbanització també han consistit en dotar el Parc dels serveis bàsics (instal·lacions daigua, enllumenat i sanejament).
Aquest treballs han permès generar una parcel·la neta urbanitzada de 33.992 m2 que es destinarà a usos terciaris com hotels, oficines, comerços i una estació de serveis. Lobjectiu daquesta urbanització és garantir la funcionalitat dels edificis que integraran e n un futur el Parc.
Nova rotonda daccés
A més de les obres durbanització, també shan finalitzat els treballs dexecució de la nova rotonda daccés al CIM, a la cruïlla entre lN-156 i la GIV- 5343 a Vilobí dOnyar. La rotonda ha estat construïda amb dos carrils per sentit preveient el desdoblament de la carretera N-156 que té previst executar el Ministeri de Foment. Aquesta nova rotonda servirà per ordenar el trànsit a lentorn del CIM i laeroport de Girona i millorarà la seguretat per als vehicles que es dirigeixin en direcció a Vilobí, ja que evitaran un gir a lesquerra perillós. Ara, la nova rotonda serà cedida al Ministeri de Foment per al seu futur manteniment i explotació.
CIMALSA té previst invertir 2,7 MEUR en el desenvolupament del Parc Aeroportuari i Logístic del CIM la Selva. Daquests, 1,7 MEUR corresponen a les obres durbanització i de construcció de la rotonda que ara es posen en servei, mentre que el milió restant es destinarà a una nova estació depuradora que donarà servei al Parc i que sexecutarà durant el 2010 per tal dentrar en servei quan ho facin els primers edificis previstos en aquesta parcel·la. Tot el projecte ha comptat amb el suport econòmic del Fons Europeu per al Desenvolupament Regional (FEDER).
Ciutat aeroportuària pionera
El Parc Aeroportuari i Logístic del CIM la Selva, dotarà aquesta zona propera a laeroport de Girona de nous serveis i equipaments que aportaran un valor afegit a aquesta àrea. Les obres es duran a terme en dues fases, amb la previsió de completar tots els treballs en quatre anys i amb una inversió de 41,3 MEUR.
El nou parc dactivitats sha concebut a partir de lexperiència daltres aeroports europeus que han desenvolupat les anomenades ciutats aeroportuàries en el seu entorn immediat per donar cabuda a un ampli nombre dactivitats econòmiques i serveis generats per lactivitat dels aeroports. En aquest sentit, el parc aeroportuari i logístic de la CIM és una iniciativa pionera en el context dels aeroports regionals a tota Espanya.
El Parc Aeroportuari i Logístic es desenvoluparà mitjançant un dret de superfície, és a dir un mecanisme de cooperació público-privada que CIMALSA ja ha utilitzat en altres ocasions. En aquest cas, CIMALSA aporta els terrenys on subica el complex, que romandran sota titularitat pública, mentre que les empreses privades adjudicatàries construiran les edificacions i gestionaran el recinte sota els criteris establerts per CIMALSA.
Hotel, aparcament i 6.000 m2 doficines
El Parc Aeroportuari i Logístic, que està situat en una parcel·la de 33.992 m2 davant la carretera N-156 daccés a laeroport de Girona-Costa Brava, preveu la construcció dels edificis següents:
- Un hotel de 3 estrelles, de 6 plantes i 128 habitacions. Permetrà donar servei als viatgers de laeroport de Girona, tant pel que fa al turisme de negocis com de plaer
- Un nou edifici destinat a oficines, amb 6.000 m2 de superfície per a acollir despatxos i serveis empresarials. Això permetrà obrir noves possibilitats de creixement a les empreses instal·lades dins del recinte aeroportuari així com a empreses logístiques instal·lades a la CIM
- Nova àrea daparcament, amb 350 places per a lestacionament dels vehicles dels usuaris de les instal·lacions de la CIM i laeroport de Girona
- Una nova benzinera, situada al costat del nou pàrquing, per assegurar labastiment de carburant a la nova àrea dactivitats econòmiques i logístiques
- Un hotel de 3 estrelles, de 6 plantes i 128 habitacions. Permetrà donar servei als viatgers de laeroport de Girona, tant pel que fa al turisme de negocis com de plaer
- Un nou edifici destinat a oficines, amb 6.000 m2 de superfície per a acollir despatxos i serveis empresarials. Això permetrà obrir noves possibilitats de creixement a les empreses instal·lades dins del recinte aeroportuari així com a empreses logístiques instal·lades a la CIM
- Nova àrea daparcament, amb 350 places per a lestacionament dels vehicles dels usuaris de les instal·lacions de la CIM i laeroport de Girona
- Una nova benzinera, situada al costat del nou pàrquing, per assegurar labastiment de carburant a la nova àrea dactivitats econòmiques i logístiques
Durant aquest any es preveu iniciar els treballs daquesta primera fase amb un termini dexecució de dos anys. Daltra banda, en una segona fase es construirà un tercer edifici, i una nova àrea de serveis amb espais oberts, passejos i encaminaments per als vianants. Aquesta segona fase podria començar daquí a dos anys i tenir un termini de construcció de 24 mesos. 400 nous llocs de treball
Lobjectiu daquest Parc Logístic és desenvolupar un àrea comercial i de serveis per donar suport a les activitats industrials i logístiques de la CIM i de laeroport de Girona. Així, es volen generar noves oportunitats de negoci que suposin un revulsiu per al desenvolupament del territori. En aquest sentit, la construcció dels nous equipaments, instal·lacions i serveis servirà de dinamitzador de leconomia daquesta àrea, amb una previsió de creació de 400 nous llocs de treball per a cobrir les noves necessitats generades a lentorn daquest sector d'activitats empresarials i logístiques. La nova benzinera i tots els serveis de restauració i hoteleria del futur parc aeroportuari i logístic romandran oberts tots els dies de lany.
Integració paisatgística
Daltra banda, el nou complex ha estat dissenyat tenint en compte la seva integració paisatgística, especialment pel que fa a laltura dels edificis i els acabats exteriors. En aquest sentit, sutilitzaran materials de característiques similars per al revestiment dels edificis, amb tonalitats i colors que conformin un tot homogeni ajustat en lentorn.
A més, el projecte preveu la creació de zones enjardinades i per als vianants, amb la plantació de diverses espècies vegetals, per dotar el nou parc dàrees de lleure i esbarjo. En aquest sentit, es crearà un passeig per a vianants en paral·lel a la carretera N-156, que comprèn la instal·lació de pantalles vegetal entre el recinte i la carretera.
El CIM la Selva
El CIM la Selva, amb 22,5 hectàrees és una plataforma destinada al desenvolupament dactivitats logístiques vinculades al transport, la paqueteria, la distribució i lemmagatzematge. Està situada entre els municipis de Vilobí dOnyar i Riudellots de la Selva, al costat de laeroport de Girona. CIMALSA ha destinat una inversió de 25,8 MEUR per al desenvolupament del CIM la Selva, un projecte que compta, a més, amb el co-finançament europeu, a través del FEDER.
Actualment, un total de 15 empreses ja shan instal·lat o són a punt de fer-ho a el CIM la Selva. Entre aquestes, es troben companyies com ara DHL, Shencker Logistics, Grup Logístic Villarroya, TDN, Transports Blanch, Transports Tresserras, Translink, entre altres.