Fita dissenya les escultures dels premis del Col·legi de Periodistes de Girona

Publicat el 16 d’octubre de 2008 a les 19:33
 
Per aquest motiu, la seva tasca ha consistit en anar fent diferents dibuixos de mosques a partir de l'esbós d'una de real perquè esdevingui la protagonista de l'obra.
 
Domènec Fita ha mostrat una llibreta plena d'esbossos de mosques que partint de la base del dibuix d'una mosca real ha servit per anar evolucionant el disseny fins a convertir-se en el protagonista de l'escultura. Enguany, els premiats amb algun dels guardons del XX Mosques de la Informació rebran una obra 'molt Fita', marcada pel seu estil 'personal', ha detallat el president del Col·legi de Periodistes.
 
L'obra consisteix en un tauló amb una mosca dibuixada. Fita ha utilitzat la tècnica de la marqueteria i, per això, detalla que la tasca ha consistit en anar adaptant l'esbós al material perquè el disseny tingui els resultats desitjats. L'artista també ha jugat amb el positiu i el negatiu perquè en algunes de les escultures la mosca és l'element fosc sobre clar, mentre que en les altres els papers s'intercanvien.
 
L'espai de la Coma Cros de Salt és l'elegit per fer la cerimònia d'entrega dels premis que atorga el Col·legi de Periodistes de Girona. Es divideix en diferents categories. D'una banda els premis Sant Narcís que van adreçats a la persona o entitat que hagi destacat pel compromís i la difusió de les comarques gironines. La Mosca Grossa s'elegeix per votació entre els periodistes de la demarcació que premien la persona o entitat que ha facilitat l'accés a la informació i la tasca professional i, l'altra cara de la moneda, la Mosca Borda, s'entrega a qui hagi impedit o posat entrebancs a la feina dels periodistes.
 
Es preveu que el moment més emotiu de la cerimònia sigui l'entrega de la Mosca del Col·legi a títol pòstum al periodista Miquel Diumé, que aquest any va morir a conseqüència d'una llarga malaltia. El premi reconeix la trajectòria professional de Diumé i es converteix en un homenatge que li fan els periodistes gironins.
 
Els noms
 
A banda del guardó de Diumé, el Col·legi de Periodistes també ha avançat els noms dels premiats amb les Mosques del Sant Narcís. En aquesta ocasió són tres esportistes olímpics de les comarques gironines. Joan Llaneras, que viu a la Garrotxa, ha obtingut medalles d'or i plata als Jocs Olímpics de Pequín en modalitats curs per punts i Madison. Albert Rocas, palafrugellenc, és jugador d'handbol i ha obtingut la medalla de bronze als Jocs. Finalment, Xavi Porras és un atleta cec d'Olot que ha guanyat un bronze en la prova de triple salt dels Jocs Paralímpics de Pequín.
 
El secret millor guardat i que no es desvetllarà fins la cerimònia de divendres són els premiats a la Mosca Grossa i la Borda, escollida a través de votació.