França complirà els terminis per l'entrada en funcionament del TGV a Catalunya

Publicat el 10 de gener de 2009 a les 18:33
 
Tot i reconèixer 'el problema' que representa el retard de l'estat espanyol en la construcció de la línia entre Barcelona i Figueres, que no estarà operativa abans del 2012, Pepy ha dit que cal mostrar-se 'comprensiu' perquè 'els espanyols estan construint la seva xarxa d'alta velocitat a marxa forçada' i que 'necessiten més temps per la construcció difícil d'un túnel a Barcelona, a prop de la Sagrada Família'.
 
Tot i això, el president de la SNCF espera que d'aquí a un any i mig es podrà viatjar en TGV fins a Girona, cosa que permetrà fer el trajecte fins a Barcelona en una hora i mitja quan ara en calen tres com a mínim.
 
Acompanyat per l'alcalde de Perpinyà, Pepy ha visitat les obres de la futura estació de TGV de la ciutat, que no estarà operativa abans del 2010. Mentrestant, es faran servir les instal·lacions de l'actual estació.
 
Pel que fa a les noves instal·lacions ferroviàries necessàries per la circulació dels TGV de passatgers i de mercaderies i a la subestació elèctrica del Soler (Rosselló) que alimentarà el tram internacional entre Perpinyà i Figueres, ja funcionen.
 
Pel que fa al projecte de construcció del tram entre Perpinyà i Montpeller, Pepy ha dit que encara s'han de trobar els finançaments, però que està 'convençut' que es farà, perquè és 'indispensable' a la connexió de les xarxes franceses i espanyoles que són, segons ell, 'les dues més importants d'Europa'.