Girona comença una prova pilot per pacificar el barri de l'Eixample

La regidora de Guanyem, Cristina Andreu, afirma que estan fent "assajos" per elaborar el pla per transformar la mobilitat a la ciutat

Publicat el 21 de setembre de 2023 a les 18:52
Actualitzat el 21 de setembre de 2023 a les 18:53
Girona ha estrenat un pla pilot al barri de l'Eixample per pacificar els carrers més densificats. Aprofitant la Setmana de la Mobilitat, l'ajuntament ha apostat per impulsar una prova, que durarà vint dies, i que consisteix a tallar el pas de vehicles en un tram del carrer de Sant Joan Baptista la Salle, entre Juli Garreta i Joan Maragall. El tall ha provocat algunes cues i confusió entre els veïns de la zona, però des del consistori confien que, passats els primers dies les molèsties es reduiran.

La tinenta d'alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana, Cristina Andreu, ha afirmat que és un tall "valent" al barri de l'Eixample perquè és un punt "per on circulen molts cotxes". Andreu assegura que l'objectiu és que a les zones amb més trànsit es redueixi la circulació en pro de recuperar els espais per les persones que hi viuen. 

[noticiadiari]2/262303[/noticiadiari]
Els carrers seleccionats tenen un pes important en l'eix comercial, a més de tenir a prop diverses escoles com el Masmitjà, el col·legi Verd, la Salle o el Vedruna. "Són espais molt densificats que no disposen d'espais públics i segurs perquè els nens i nenes es puguin moure per la ciutat amb tota seguretat", ha indicat la regidora de Guanyem.
 

El pla pilot, primera prova per repensar la mobilitat de Girona

A principis d'aquest mes ja van començar els assajos, fent talls al voltant d'algunes escoles. A partir del pla pilot, se n'aniran estenent progressivament entorn de més centres educatius. Els resultats d'aquests, i també el que hi ha actualment al carrer la Salle, serviran per recopilar informació per elaborar el pla estratègic per transformar la mobilitat de la ciutat que l'Ajuntament està elaborant: "Estem en un banc d'assajos, a partir de la prova error podem aportar més dades a la diagnosi per poder definir propostes i tirar-les endavant de cara al 2024", assegura Andreu.

[noticiadiari]254338[/noticiadiari]
D'altra banda, la tinenta d'alcaldia ha remarcat, a més, que també treballen coordinadament amb els municipis veïns per planificar aquesta transformació en la mobilitat en l'àmbit d'àrea urbana. L'equip de govern exposa que experiències prèvies indiquen que potenciar barris "més amables" i amb espais convertits en zona de vianants acaben incidint positivament, també, en el comerç de la zona. "El fet que la gent pugui venir, caminar i estar tranquil·la per anar-hi amb la mainada no ha de tenir cap efecte negatiu", ha conclòs la tinenta d'alcaldia.