La tinenta d'alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina, ha explicat que l'objectiu inicial és que la nova oficina permeti trobar feina a 150 aturats cada any. Alsina també ha indicat que, només en aquests primers quatre mesos del 2009, els serveis municipals d'ocupació han registrat més de 1.000 persones que s'han quedat sense feina.
La nova oficina virtual es gestiona des del Dispositiu d'Inserció Econòmica (DIE), un servei municipal que ofereix atenció personalitzada a les persones que tenen problemes per trobar feina. Mitjançant el DIE, es porta a terme un seguiment personalitzat de cada cas i s'ofereix als inscrits la formació ocupacional que millor s'adapta a les seves necessitats.
L'any passat, arran de la crisi econòmica, el número d'usuaris del DIE va augmentar un 54% i va arribar a les 2.116 persones. I aquest 2009, el mal comportament de l'economia fa que aquesta tendència encara s'hagi accentuat més. 'Durant els quatre primers mesos d'any ja hem rebut més de 1.000 inscripcions d'usuaris nous que busquen feina', ha ressaltat Cristina Alsina.
Amb l'objectiu de reinserir els usuaris al món laboral, i apropar empreses i treballadors, l'Ajuntament de Girona ha posat en marxa aquest dimecres una oficina de treball virtual. La gestiona directament el DIE, i s'hi accedeix des de la pàgina web del consistori.
Si un usuari es vol donar d'alta, ha d'introduir el seu currículum i omplir les dades que se li demanen. Després, els tècnics del DIE ho validen i, a partir d'aquell moment, ja apareix a la borsa de treball. En el cas de les empreses, després d'introduir les dades de la vacant que necessiten cobrir, el sistema els hi demana si prefereixen fer elles mateixes la gestió o bé si volen que el DIE els hi porti a terme la intermediació.
Agilitzar el procés de feina
La nova oficina virtual s'ha gestionat des de l'empresa Omatech. El seu portaveu, Carles Bonfill, ha explicat que el sistema 'permetrà agilitzar el procés de trobar feina, perquè les ofertes de treball es podran casar de manera àgil amb els demandants que s'ajustin al perfil'.
'Podrem fer recerques més efectives, i la intermediació serà més àgil i ràpida', ha indicat. A més d'aquests serveis, l'oficina virtual té un apartat específic dedicat a les ofertes formatives, perquè les persones inscrites puguin adquirir els coneixements que desitgin en algun dels àmbits.