Girona llança un nou aplicatiu mòbil amb informació sobre la ciutat

L'alcalde destaca que el dispositiu és un pas endavant per situar Girona com a «smart city»

Publicat el 20 d’abril de 2012 a les 18:49
El nou aplicatiu mòbil 'Girona in' per a smartphones inclou informació sobre la ciutat que permet fer foto denúncies als ciutadans Foto: Xavier Pi / ACN

L'Ajuntament de Girona ha creat un nou aplicatiu mòbil, disponible per als sistemes Android i Apple, que permet consultar tota mena d'informació sobre la ciutat a l'instant. El dispositiu, batejat com a 'Girona in', vol apropar l'ajuntament a la ciutadania i entre les opcions que inclou hi ha la de fer foto denúncies (mobiliari urbà trencat, problemes de brutícia, etc.). L'alcalde, Carles Puigdemont, destaca que l'aplicatiu és un pas endavant per situar Girona com a 'smart city'. A més de facilitar la relació entre el consistori i els gironins, 'Girona in' vol ser un aparador per al comerç de la ciutat i per als turistes. De moment està disponible en quatre idiomes i entrarà en servei per Sant Jordi.

Una eina per tenir la ciutat a la butxaca. Així és com l'alcalde de Girona ha definit el nou aplicatiu per a mòbils que ha creat l'Ajuntament. El 'Girona in' permet accedir a tota mena d'informació sobre els equipaments i serveis de la ciutat -tots ells, geolocalitzats- de manera fàcil i ràpida.

Des del menú principal, tothom qui se'l descarregui podrà consultar nombrosos continguts, estructurats per temàtiques. Entre d'altres, l'agenda de la ciutat, la situació dels monuments i els equipaments, les línies de transport públic, etc. A l'hora d'accedir a la informació, el 'Girona in' inclou textos, imatges, vídeos i també links a webs.

Però més enllà d'una eina de consulta, com ha destacat l'alcalde, el 'Girona in' vol ser un nexe entre la ciutadania i l'Ajuntament. Per això, entre les opcions que incorpora hi ha la de fer foto denúncies, que s'envien directament al consistori. És a dir, informar sobre la presència de mobiliari urbà trencat o problemes de brutícia, entre d'altres.

"Ja que, qui més qui menys té accés a un dispositiu mòbil, cal començar-hi a pensar també com un element de ciutadania", ha destacat Carles Puigdemont. I hi ha afegit: "Perquè l'aplicació sigui eficaç, demanarà la complicitat de tothom; no és l'ajuntament qui es posa el nou dispositiu, sinó tota la ciutat".

Així, entre d'altres funcionalitats, el 'Girona in' servirà també com a una plataforma de promoció del comerç i els negocis de la ciutat (botigues, restaurants, bars, etc.). De fet, només en un dia, el consistori ja ha rebut més de 100 peticions de comerços per ser-hi presents. I és que, a través del canal smartphone, els negocis gironins podran fer regals i promocions personalitzades als usuaris del 'Girona in'.

La regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i l'informàtic Jordi Valls, durant la presentació del nou aplicatiu mòbil 'Girona in' Foto: Xavier Pi / ACN

Pas endavant cap a l'smart city

Carles Puigdemont destaca que el nou aplicatiu suposa un "pas endavant" dins el projecte per fer de Girona una 'smart city'. L'alcalde explica que la nova plataforma també s'ha creat aprofitant que, actualment, un 70% de la ciutat està coberta per la xarxa Wi-fi pública.

De moment, 'Girona in' inclou quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès) per obrir-se no només als ciutadans sinó també als turistes. La intenció del consistori, però, és que mica en mica es vagin ampliant les llengües i les opcions que ofereix.

L'aplicació estarà habilitada aquest dilluns per al sistema Android i, abans de Temps de Flors, per al sistema Apple. Es podrà descarregar des de la pàgina www.gironain.cat o a través de Google Play i App Store.