
Girona ha participat, des de dilluns passat fins avui, a la fira internacional de turisme World Travel Market, que se celebra aquests dies a Londres. La presència de Girona dins del mostrador del Patronat de Turisme, i sota la marca de Catalunya, serveix per donar a conèixer els recursos turístics i culturals de la ciutat i atendre els professionals que s’apropen per demanar informació. Aquest esdeveniment acull un públic majoritàriament professional, des d’operadors turístics i agents de viatges fins a periodistes i escriptors especialitzats en viatges o proveïdors de serveis turístics que volen mantenir contacte directe amb els agents que participen en la gestió de les destinacions turístiques.
Gran Bretanya és un dels mercats objectius en la nova estratègia de la Regidoria de Turisme i Comerç, com a mercat que presenta uns primers signes de recuperació econòmica, amb un lleu increment del PIB (1,3% al 2010 i 2,2% al primer trimestre de 2011), i que tot hi haver reduït el nombre de viatges a l’estranger, manté Espanya com a primera destinació estrangera.
Aquesta acció queda englobada, doncs, en el conjunt d’actuacions que la Regidoria de Turisme i Comerç de l’Ajuntament de Girona té definides per tal d’incentivar l’activitat turística i comercial gironina, en un moment de dificultats econòmiques en el qual el sector serveis ha d’esdevenir un revulsiu per dinamitzar l’economia local i fomentar la generació d’ocupació i riquesa a la ciutat de Girona.