
Glodos, una empresa gironina que crea joguines de disseny i innovadores, ha guanyat la segona mostra d’emprenedors de Girona. La mostra, organitzada per Assessoria Codina, es va celebrar ahir al Parc Tecnològic de la Universitat de Girona, amb l’objectiu que els empresaris gironins coneguin experiències emprenedores que es porten a terme a la demarcació. La jornada va comptar amb la participació de 150 persones.
La 2a Mostra d’Emprenedors va servir per donar a conèixer a representants del teixit empresarial gironí algunes de les millors iniciatives emprenedores que es desenvolupen a Girona així com casos d'èxit empresarials de la demarcació. Es van presentar quatre iniciatives d’àmbits diversos que inclouen des d'una aplicació per a terminals mòbils, disseny i producció de joguines innovadores i de qualitat, un portal de compres a través d’internet i fins i tot botigues de iogurts gelats.
Les experiències emprenedores que es van poder conèixer són les de We watch the match, una aplicació per a telèfons mòbils tipus smartphones que permet als usuaris trobar els locals on veure els partits del seu equip de futbol preferit a qualsevol lloc del món; Glodos, els creadors dels quals han dissenyat una bicicleta per infants que ja ha guanyat premis de disseny; Puntcentric.com, una empresa gironina que ha creat un portal d’internet que permet fer compres en línia a les botigues de la teva localitat; i Llagurt, una cadena de botigues de iogurt gelat.
De les quatre presentacions, el jurat va escollir com a guanyadora la de GLODOS creada pels gironins Marc Castelló i Sergi Teixidó, que va rebre un premi de 1.000€.
La portaveu del jurat, Anna Albar (directora de Fira de Girona), va valorar molt els quatre projectes presentats però va defensar l’empresa guanyadora pel disseny, la creativitat, la imatge de modernitat i pel fet que els seus creadors ho han plantejat com un negoci amb creixement lent però segur.
GLODOS crea i comercialitza joguines que es poden considerar tradicionals, les reformula i reconverteix amb valors afegits, mediterranis, alegres, moderns. Després de 2 anys de treballar internament en el projecte, en Segi Teixidó i en Marc Castelló, fa poc més d’un any i mig que ja comercialitzen els seus productes a través de tres punts de venda: internet (que els permet arribar a tot el món), botigues i distribuïdors.
Sergi Teixidó explica que “Glodos neix de la visió que tenim respecte a les joguines dels nens i de com podem canviar-ho. La necessitat de crear joguines de disseny, innovacions pensades i realitzades pels més petits de la casa. Ressaltem el caràcter dinàmic mediterrani, la càrrega emocional de les nostres arrels i ens evoquem al disseny funcional, extrovertit i d’avantguarda”.
La 2a Mostra d’Emprenedors es va celebrar ahir a la sala d’actes de l’edifici Narcís Monturiol del Parc tecnològic de la Universitat de Girona. La jornada estava organitzada per l’Assessoria Codina i pel seu departament de consultoria estratègica, ElGiroscopi.
Des de l’organització, Anna Codina, responsable d’ElGiroscopi, ha destacat que “l’èxit d’aquesta segona edició, amb més contingut i més assistència, ens anima a consolidar la mostra com una cita anual per donar a conèixer les millors iniciatives emprenedores de casa nostra”.