
ICV-EUiA proposa crear una xarxa d'equipaments dedicats a l'atenció de persones amb risc d'exclusió social. El cap de llista per Girona, Joan Boada, ha explicat que aquesta xarxa no és de centres assistencials permanents, sinó de llocs que ofereixin suport a persones que passen un mal moment i vetllin perquè el superin i es puguin tornar a incorporar al mercat laboral amb normalitat. El candidat ha alertat que CiU i PPC representen un retrocés en matèria de política social perquè retallaran la despesa i potenciaran el 'vell model' basat en 'els que no siguin poderosos que es fotin'. Boada ha visitat aquest diumenge el centre social 'la Sopa' de Girona per presentar les propostes en polítiques socials.
Boada ha posat d'exemple ciutats on les regidores de serveis socials estan en mans d'ICV-EUiA -com Girona o Barcelona- per 'demostrar' que el model 'quan està en mans de l'esquerra, millora'. En aquest sentit, ha afirmat que a Girona s'ha donat un impuls important al centre social 'la Sopa' i que és precisament aquest el model que volen estendre a la resta del país.
Segons el cap de llista ecosocialista per Girona, han aconseguit capgirar el model de serveis socials i conduir-lo cap a un sistema basat en la reinserció social de les persones ateses. Joan Boada ha afirmat que el camí no és retallar la despesa social, sinó articular una atenció que treballi perquè les persones ateses puguin trobar una feina, un habitatge i reinserir-se amb normalitat a la societat. '
El candidat assegura que la seva formació política es fixa com a objectiu la pobresa zero i que creuen en una societat que defensi que els drets són universals. Per això, llança un missatge d'advertència als catalans: 'votar els partits de dretes com CiU o el PPC vol dir votar les polítiques de suport als poderosos'. Boada considera que 'si la dreta torna a governar', hi haurà retallades socials.