La defensa demana llibertat per als dos germans acusats de ser coautors del crim de Germans Sàbat

L'advocat, Benet Salellas, considera que no hi ha proves que demostrin que Iván i Antonio Jurado estiguessin implicats en el tiroteig

Publicat el 25 d’octubre de 2011 a les 16:40

L'advocat dels germans Iván i Antonio 'Nini' Jurado, detinguts i empresonats provisionalment com a coautors del crim de Germans Sàbat, ha demanat a l'Audiència de Girona que els deixin en llibertat fins el judici. El lletrat Benet Salellas considera que les declaracions que ha pres el jutge a testimonis i implicats només han demostrat que els germans anaven dins el cotxe amb el suposat autor del tret, el seu padrastre Jesús Moynelo, i que hi eren en el moment dels fets però que no hi ha cap prova que demostri que sabien què passaria. El fiscal s'ha oposat a la petició perquè considera que els germans van col·laborar en la mort el passat 6 de juny del jove de 25 anys davant el bar Casa Pepe.

La nit del passat 6 de juny un jove de 25 anys va morir abatut per un tret a l'exterior del bar Casa Pepe de Germans Sàbat que, suposadament, va disparar Jesús Moynelo. Segons les declaracions tant dels detinguts en relació al crim com dels testimonis, el tiroteig va ser el desenllaç d'uns enfrontaments entre dues colles de Pont Major i Taialà que feia temps que duraven. El principal acusat de la mort del noi havia arribat davant del bar que es va convertir en escenari del crim amb cotxe. Dins el vehicle hi anaven els fills de la seva companya sentimental, els germans Iván i Antonio 'Nini' Jurado.

De fet, és sobretot Antonio, conegut amb el sobrenom de 'Nini', qui havia viscut diversos episodis de tensió entre les colles. Segons va declara el mateix Moynelo, van decidir anar a Casa Pepe per posar punt final a les disputes després que els hi haguessin dit que la colla de Taialà havia arribat a amenaçar de mort el seu afillat 'Nini'. L'autor confés del crim va assegurar que duia el rifle per por i que no tenia intenció de matar ningú. A més, va assegurar que els seus fillastres no tenien res a veure amb el crim.

Per això, el lletrat Benet Salellas ha demanat durant una vista d'apel·lació aquest dimarts al matí a l'Audiència de Girona que deixin en llibertat els dos nois. Segons la defensa, quan els van empresonar just després de detenir-los el cas encara era molt confús i no se sabia quina implicació tenia cadascú en els fets. Ara, però, considera que les declaracions d'implicats i testimonis han evidenciat que sí que anaven dins el cotxe amb el seu padrastre però que no van participar en el tirotegi ni tan sols sabien que hi podia haver un desenllaç tràgic de l'enfrontament.

El fiscal s'ha oposat a la petició de presó perquè considera que els dos germans són coautors del crim i que quan van enfilar el camí en cotxe cap a Germans Sàbat sabien a què hi anaven. Segons l'acusació pública hi ha indicis suficients per no revocar l'ordre d'empresonament dictada contra els dos nois. L'Audiència de Girona resoldrà la situació dels dos detinguts en els pròxims dies.