La Diputació admet que ha estat «un error» l'ús d'imatges de les Bahames

Publicat el 17 de febrer de 2009 a les 16:59
 
'Trist espectacle a nivell mundial', 'falseja la realitat', 'poca confiança en el que tenim' i la 'riota de tot el món'. Aquests són alguns dels retrets que Jaume Torramadé ha dirigit a Vilert per haver permès que s'utilitzés una fotografia de les Bahames per promocionar la Costa Brava.
 
El líder de CiU ha anat més enllà i ha demanat a Vilert quines seran les responsabilitat polítiques que tindrà la publicació d'aquest anunci i ha volgut saber quin ha estat el cost de la campanya publicitària. Segons Torramadé, la publicació d'aquest anunci sobrepassa l'anècdota i pot tenir conseqüències en un dels motors econòmics de les comarques gironines: el turisme.
 
'Un motor que mig tira encara quan molt altres han fet fallida, només falta que li posem les coses més difícils', ha criticat Torramadé que lamenta que amb aquesta campanya s'hagi posat en entredit la validesa i la bellesa de la Costa Brava com a destí turístic. Així, ha preguntat a Vilert si no creu que el litoral gironí té prou punts 'd'enorme bellesa' com per haver de recórrer a fotografies d'altres llocs.
 
A més, ha criticat que un cop es va descobrir que s'havia utilitzat una fotografia de les Bahames per a l'anunci s'intentés 'justificar allò injustificable' i insistir amb que el que es volia era posar èmfasi en un 'concepte' més que en un lloc. També considera vergonyós que fins i tot es declarés que s'havia enfosquit el color de la sorra perquè la fotografia pogués semblar de qualsevol platja de la Costa Brava.
 
El president de la Diputació de Girona i del Patronat Costa Brava Girona, Enric Vilert, ha entonat el 'mea culpa' i ha admès que ha estat 'un error' fer passar la fotografia de les Bahames com si fos la Costa Brava. Així, ha explicat que el que 'calia fer' era retirar l'anunci, 'i ja s'ha fet', i preparar-ne un de nou. També ha insistit que no es tracta d'una campanya, sinó d'un anunci aïllat que es va fer amb motiu del Fitur.
 
Vilert ha detallat que amb l'empresa publicitària que s'ha encarregat d'aquest anunci no hi tenen 'cap contracte' i que compte a càrrec de l'empresa la retirada i el disseny de la nova campanya. També ha opinat que des del Patronat caldrà implantar algun sistema de control dels anuncis abans que vegin la llum per evitar situacions com aquestes. 'D'aquí a demanar responsabilitats polítiques hi ha un bon tros', ha afirmat Vilert que considera que s'ha fet el que 'calia' retirant l'anunci i admetent públicament l'error.