La Federació d’Associacions de Veïns de Girona renova la seva Junta

Publicat el 30 de juny de 2008 a les 17:21
 
El primer objectiu serà intentar aplegar el màxim d’associacions i aconseguir que aquelles que encara no en formen part s’hi afegeixin. Castañer destaca la importància que les entitats veïnals estiguin coordinades i així tenir més força davant de les administracions, especialment, davant de l’Ajuntament. Per engrescar a les entitats que encara no formen part de la Federació, es mantindran les reunions anuals en què es convida a totes les associacions i es preveu editar una revista.
 
Segons el nou president, les relacions amb el consistori gironí i, en concret, amb la regidora Isabel Salamaña –que actua com a interlocutora– són “constants, bones i fluides”. A més a més, tenen representació a les taules de sostenibilitat i mobilitat. Precisament, aquesta darrera qüestió és una de les que més preocupa. L’arribada del TAV a Girona és el tema estrella d’avui “i ho continuarà essent durant molts anys”, diu Castañer. La Federació farà el seguiment de les obres, que preveu que s’allarguin entre 9 i 10 anys més. Amb el tren d’alta velocitat, es desplegaran un seguit d’efectes col?laterals que l’entitat haurà de seguir.
 
Un tema important que preocupa a les AV i que està vinculat amb l’arribada del tren és el pont nou sobre el riu Ter que unirà l’hospital Josep Trueta amb el barri de Pedret. Les obres per a la seva construcció començaran a principis del 2009 i, un cop edificat, generarà un volum de trànsit que les vies que envolten el pont no poden engolir. La Federació reclamarà un pas alternatiu tot i les dificultats de trobar una solució a aquest assumpte.
 
Josep Maria Castañer assegura que el panorama immediat a la ciutat de Girona és intens. El debat sobre el futur de la Devesa encara és latent i es presenten nous i importants canvis com l’arribada del TAV i la construcció del citat pont. A més a més, hi ha altres temes de menys impacte que la Federació no arraconarà. “Cal endolcir més la ciutat”, diu Castañer, que reconeix que la circulació no ha deixat mai de ser un problema a Girona i que és necessari millorar el carril bici i fer unes voreres menys agressives.