Samara Âque representa tres menors- sol·licita ara una pena de 17 anys de presó per al monitor de plà stica, mentre que Prat Âque en representa quatre- demana 24 anys de presó. La defensa, encapçalada per Sebastià Salellas, ha mantingut l'absolució per al seu client. Durant l'anunci de conclusions definitives, també s'ha retirat l'acusació per responsabilitat civil contra l'asseguradora del col·legi.
Després de la declaració dels psicòlegs, les parts han anunciat davant el tribunal les seves conclusions definitives en el cas del monitor de plà stica del col·legi Cassià Costal acusat d'abusar sexualment de diverses nenes durant el curs 2004-2005. El ministeri fiscal ha elevat a definitives les seves conclusions provisionals. Demana per al monitor una pena total de 28 anys de presó, per abusos sexuals a tres nenes i corrupció de menors.
Per la seva banda, dues de les acusacions particulars han modificat a la baixa la seva demanda. El lletrat Josep Prat, que representa els interessos de quatre menors, ha rebaixat la demanda en dos dels casos. Segons ha concretat l'advocat de la defensa, Benet Salellas, 'dels nou anys de presó que sol·licitava inicialment per a cadascun d'aquests, ha passat a demanar-ne dos i mig perquè considera que no hi va haver penetració bucal'.
Amb aquesta modificació, Prat sol·licita la imposició d'una pena global de 24 anys de presó per al monitor de manualitats. Per la seva banda, la lletrada Laurence Samara Âque representa tres menors- ha rebaixat també la seva petició inicial. Dels 27 anys de presó que sol·licitava inicialment, ha passat a demanar-ne 17 i una indemnització de 150.000 euros.
La tercera de les acusacions particulars, encapçalada per Manuela Gamito, ha mantingut la seva demanda inicial. SolÂlicita la imposició d'una pena de 39 anys de presó per al monitor de plà stica.
La defensa manté l'absolució
La defensa de Salvador J., encapçalada pel lletrat Sebastià Salellas, ha mantingut la demanda d'absolució per al seu client. Durant l'anunci de les conclusions definitives, també s'ha retirat l'acusació contra la companyia Mapfre (asseguradora del col·legi Cassià Costal).
Dilluns al matÃ, la sessió es reprendrà amb els informes de les parts. Després, el cas quedarà vist per a sentència.