La Generalitat presenta el PUOSC 2013-2106 als ajuntaments gironins

Publicat el 06 de febrer de 2013 a les 19:12

D'esquerra a dreta Jordi Souto, Joan Giraut, Eudald Casadesús, Joan Cañada i Isabel Muradás.
D'esquerra a dreta Jordi Souto, Joan Giraut, Eudald Casadesús, Joan Cañada i Isabel Muradás. Foto: Pere Duran
El delegat del Govern, Eudald Casadesús, i el secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals, Joan Cañada, han presentat aquest matí als ajuntaments gironins la nova convocatòria del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) per al període 2013-2016. L’acte, que s’ha celebrat a l’Edifici de la Generalitat a Girona, també ha comptat amb la presència del president de la Diputació de Girona, Joan Giraut.
 
Eudald Casadesús ha explicat que el PUOSC s’adapta a la situació actual de les finances públiques i ha destacat que inclou un nou sistema de pagament dels ajuts «amb uns terminis més correctes per evitar que es produeixin tensions de tresoreria en els ajuntaments».
 
Joan Cañada ha assegurat que es tracta d’un pla d’ajuts viable i molt realista que «no farà volar coloms i prioritzarà les inversions amb valor afegit». I és en aquesta línia que només contempla ajuts per inversions noves que es considerin estratègiques. El secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions locals ha afegit que, amb l’objectiu d’adaptar-se a les necessitats actuals dels ajuntaments, una de les principals novetats del pla és la nova línia d’ajuts per a reparacions, manteniment i conservació d’obres ja existents «que permetrà alliberar despeses per poder destinar-les a altres necessitats».
 
El president de la Diputació ha afirmat que «només una aposta decidida pel creixement ens traurà de la crisi» i ha afegit que per això el PUOSC és un instrument imprescindible per als ajuntaments.
 
La Generalitat aportarà 200 milions d’euros al POUSC 2013-2016, als quals s’hi han d’afegir els 150 milions de les quatre diputacions. La principal novetat és que al voltant del 50% dels ajuts es destinaran al manteniment d’obres ja fetes i el 50% restant, a noves inversions.
 
En el cas de les obres noves, s’ha augmentat del 70% al 80% el percentatge de finançament que podran rebre els ajuntaments, fins a un màxim del 95% en el cas dels municipis més petits. Els ajuts per manteniment seran del 100% de la despesa justificada.
 
La presentació del nou PUOSC, que s’ha fet a l’Auditori Josep Irla i a la sala Carles Rahola de l’Edifici de la Generalitat a Girona, ha reunit més de 250 persones en representació dels ajuntaments gironins. També ha comptat amb la presència del director general d’Administració Local, Jordi Souto, i de la directora dels Serveis Territorials de Governació i Relacions Institucionals, Isabel Muradás.