
Un total de 35 persones han mort el 2013 a les carreteres de la demarcació de Girona, fet que suposa una reducció del 16,7% de les víctimes mortals en accidents de trànsit respecte a l'any anterior. Les xifres coincideixen amb la prohibició del pas de camions per la N-II, que es va començar a aplicar l'abril de l’any passat.
Segons l'informe anual de sinistralitat viària del Servei Català de Trànsit (SCT) presentat aquest dimecres, de les set víctimes mortals en 2013 en el tram gironí de la N-II, només dos s'han produït entre abril i desembre, quan ja estava activa la limitació de vehicles de gran tonatge.
El director del SCT, Joan Josep Isern, ha indicat que aquestes xifres certifiquen que "és imprescindible" el desdoblament de la N-II a la província de Girona per poder reduir la sinistralitat, ja que l'any passat van morir en aquesta carretera set persones mentre que el 2011 van ser 14.
Tot i això, a diferència del conjunt de Catalunya, a les comarques gironines la sinistralitat viària és més accentuada durant els caps de setmana -quan van morir 18 persones- que en els dies laborals -quan es van registrar 17 víctimes mortals-.
Isern ha avançat que una altra assignatura pendent a Girona és la franja del matí, ja que el 2013 ha augmentat un 25% el nombre de persones que han mort en aquest moment del dia, i ha assegurat que "cal intervenir" per evitar accidents en desplaçaments laborals.
Per la seva banda, el director dels Serveis Territorials d'Interior a Girona, Albert Ballesta, ha destacat la necessitat de disposar de carreteres desdoblades, perquè a la província només s'han produït dos sinistres mortals el 2013 en les vies de doble carril, en la C-17 i l'AP-7.