
Meritxell Masó Foto: Josep M. Montaner
Amb les seves intervencions, Colomines i Masó han contribuït a traçar en quin sentit hauria de redefinir-se l'administració pública aprofitant el procés de canvi que viu Catalunya. I és que, per Colomines, la seva estructura "està feta des d'un patró jerarquitzat" que complica la transversalitat, fet que ha corroborat Masó.
Consens i confiança

Agustí Colomines Foto: Josep M. Montaner
Un possible nou model inclouria una estructura "horitzontal" i el "teletreball", així com un sistema que detecti els funcionaris que "no fan bé la seva feina". Per a aconseguir-ho, és important evitar els "errors del passat" i avaluar la formació amb oposicions del "segle XXI" només possibles "amb nous pressupostos".
Igual d'important serà pel nou sistema la col·laboració público-privada, reivindicada per Masó: "No tot ho ha de fer l'administració". A més, tots dos han incidit en la conveniència d'aconseguir augmentar la valoració del Servei Públic per part dels usuaris, així com de "l'orgull de pertinença" a aquest per part dels treballadors.