L'aeroport incorpora quatre detectors de metall de calçat

Publicat el 24 d’agost de 2010 a les 11:54
L’Aeroport de Girona – Costa Brava ha instal·lat quatre detectors de metall de calçat per tal d’agilitzar i millorar el control de seguretat de l’accés a la zona d’embarcament. Tres dels quatre aparells s’han instal·lat als filtres de seguretat d’accés a la zona d’embarcament per a passatgers, a la primera planta, i el quart s’ha situat al filtre de tripulacions i personal laboral, a la planta baixa.
 
Els aparells tenen com a funció la detecció automàtica de components metàl·lics amagats a l’interior del calçat, discriminant al mateix tems les parts metàl·liques pròpies de les sabates. D’aquesta manera, s’agilitza el flux de trànsit en els controls de seguretat i es millora la comoditat dels usuaris, reduint fins a 10 vegades el nombre de persones que s’han de descalçar.
 
Els aparells es van instal·lar dijous 19 d’agost i han estat en mode de proves fins avui, 23 d’agost, data de la seva posada en marxa.