Luxury Market és una fira que reuneix 45 expositors que mouen xifres de negoci multimilionàries. Cotxes de marques com Ferrari o Aston Martin, joieria a l'abast de les butxaques més selectes, cavalls àrabs o -fins i tot- helicòpters són alguns dels productes que s'hi poden trobar. L'esperit de la fira el resumeixen els mateixos visitants: el glamour i la innovació tenen futur, fins i tot en temps de crisi.
'La nostra fira es dirigeix a un públic mitjà-alt, bàsicament a directius i empresaris que són els qui ens visiten'. Amb aquesta frase, el representant de l'empresa gironina Dajuca Events, Daniel Tulsà, resumeix quin és el públic objectiu del Luxury Market, un certamen a l'abast de poques butxaques.
La fira, que aquest 2009 se celebra per segon any consecutiu, aplega en 4.000 metres quadrats un total de 45 expositors de productes de luxe. Només per posar alguns exemples, als diferents estands del certamen s'hi poden trobar productes tant heterogenis com rellotges Salvatore Ferragamo de 110.000 euros, mòbils amb pantalla de cristall de safir per 90.000 euros, iots de la marca Galeon de 440.000 euros o Ferraris de més de 300.000 euros.
'Els productes són diversos i n'hi ha per donar i per vendre', indica Daniel Tulsà. Aquest any, les novetats són els cavalls àrabs de l'empresa Romero Arabian Horses de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), els cotxes Audi i els helicòpters de l'empresa gironina Gireopters. Per fer-se'n una idea, llogar un aparell de quatre places durant una hora costa uns 1.000 euros; si es vol adquirir, el preu puja fins als 360.000 euros.
Entre les curiositats que s'exposen, hi ha el cotxe de Fórmula 1 que De la Rosa va conduir l'any 2003, o un piano amb la rúbrica d'Elton John, del qual només n'hi ha vint unitats a tot el món (dues d'elles, a Europa). El preu de l'instrument és de 63.000 euros.
Si algun visitant desitja reposar, sempre ho pot fer al damunt d'un dels llits que l'empresa anglesa Vi Spring Life Changing -present ja a l'edició del 2008- hi té exposats. Estan fets exclusivament a mà i amb matèries naturals (com el cotó, el caixmir o la llana). El més assequible costa 6.000 euros, però si es vol ser més meticulós, n'hi ha fins als 37.000 euros.
El portaveu de Dajuca Events explica que, el que s'ha volgut fer aquesta segona edició, és obrir el certamen 'a nous segments de producte', que donin un valor afegit als estands de joieria, immobiliària o cotxes de luxe que es van poder veure en la primera edició.
La crisi no espanta
Tot i el context de recessió econòmica, Daniel Tulsà explica que aquest any la fira ha crescut en un 10% pel que fa a número d'expositors. 'En un primer moment ens vam trobar amb empreses una mica reticents, però el cert és que ha tingut molt bona acollida', indica.
Tant és així, que aquest any el certamen s'allarga un dia i en durarà tres. 'El públic ve a buscar contactes i veure novetats als sectors, i els expositors a publicitar-se i a vendre', indica Tulsà.
A dins de la carpa del certamen, els primers visitants comencen a aplegar-se al voltant dels estands. En Ferran Serra, de Cabrils (Maresme) explica que ve a veure 'productes de luxe i novetats'. Diu que li agrada la innovació i 'que la creativitat i el glamour' és precisament el que té sortida en aquests temps de crisi. 'Sense creativitat ni progrés no anirem endavant', explica.
En un altre estand, dos empresaris fullegen la informació dels iots de luxe. 'Venim a veure cap on va el mercat i trobar oportunitats', explica Héctor Herranz, que treballa a Publivisual, una exclusivista de màrqueting de Barcelona. Herranz admet que el mercat del luxe 'està tocat per la crisi, però tampoc massa'.
Al seu costat, Manuel Rueda, de l'empresa barcelonina Bambú Luxury, importadora de productes d'alt nivell, explica que tot i que 'el mercat del luxe també pateix la crisi, els productes tenen sortida'.
A més dels espais d'exposició -els jardins i la carpa- aquesta edició del Luxury Market es complementa amb degustacions de productes, sopars exclusius, desfilades de luxe o exhibicions de cavalls àrabs. Luxury Market és un certamen promogut per l'empresa Dajuca Events en col·laboració amb el Castell de Peralada.