Segons ha explicat el regidor d'Urbanisme de Girona, Joan Pluma, el conjunt de l'estació es fa en dues fases, la primera de les quals correspon a l'alta velocitat. Un cop construïts els túnels i feta la caixa de l'estació de la part del TGV, es començarà a fer la que correspon al trà nsit de trens convencionals. Aquest calendari d'obres impedeix, segons Pluma, que totes les places d'aparcament previstes sota l'estació es puguin posar a disposició dels usuaris alhora. Per tant, quan comenci a funcionar el TGV només estaran disponibles la meitat dels aparcaments.
Immediatament després que s'acabin les obres del TGV, començarà el soterrament dels trens convencionals Âamb el procediment del túnel entre pantalles fins arribar a l'estació pel sud- i s'executarà també la part de l'estació corresponent a aquest tipus de trens. El projecte d'aquesta fase encara s'està redactant però l'Ajuntament de Girona té el compromÃs de Foment que les dues fases aniran lligades i no hi haurà aturades a les obres.
No obstant això, el regidor creu que no hi ha d'haver problemes d'aparcament ja que, un cop comencin a circular trens d'alta velocitat, continuarà funcionant l'aparcament de pagament que actualment hi ha sota el viaducte del tren convencional i la zona d'aparcament en superfÃcie de davant de l'estació.
Els problemes d'espai podrien arribar quan s'hagi d'enderrocar la part del viaducte més propera a l'estació per poder acabar de fer tota l'estació. Serà llavors quan l'ajuntament s'ha compromès a buscar altres zones d'aparcament alternatives i amb carà cter transitori fins que la totalitat de les obres de la nova estació estiguin acabades i els usuaris puguin disposar de les 824 places.
Aquestes zones es situaran entre l'espai ferroviari alliberat a l'entorn de l'estació, entre la plaça d'Europa i la d'Espanya i la plaça Poeta Marquina. 'Haurem de combinar aquests aparcaments amb altres mesures que garanteixin la mobilitat a l'entorn de l'estació', ha dit Pluma.