L'Eix Transversal ja té 10 anys

Publicat el 12 de desembre de 2007 a les 18:45
 
Així, fora del tram de cinc quilòmetres entre Cervera i les Oluges, i els trams de les variants de Manresa i Vic, la carretera C25 té un sol carril en cada sentit de la marca, i per tant és una carretera lenta. La Generalitat ha adjudicat el seu desdoblament, que tindrà un cost de 708 milions d'euros, quan el seu cost de construcció va ser de 450 milions.
 
L'Eix és la primera connexió directa entre les demarcacions de Lleida i Girona, el que ha permès iniciar relacions entre les ciutats i vertebrar comarques de la Catalunya interior com, el Segrià, el Pla d'Urgell, l'Urgell, la Segarra, l'Anoia, el Bages, Osona, la Selva i el Gironès. Ara deu anys després la carretera, de 155 quilòmetres de recorregut, es a punt d'afrontar el seu desdoblament. Així, amb l'excepció del tram lleidatà de Cervera a les Oluges, i les variants de Manresa i Vic, l'Eix només compta amb un carril per sentit; la velocitat màxima és de 100 quilòmetres per hora el que provoca que el trajecte nexe entre Lleida i Girona sigui força lent. El repte del noui govern és el desdoblament, ja adjudicat, que costarà 708,3 milions d'euros, davant dels 450 milions que va costar la seva construcció.