
Les càrregues policials als campaments d'indignats de Barcelona i Lleida han fet revifar les protestes. Girona no és una excepció i més persones han passat la nit a la plaça Catalunya com a mostra de rebuig a la "violència policial" i en solidaritat amb els 'indignats' ferits. Si habitualment hi ha una quinzena de tendes de campanya, ara en són una vintena i moltes persones han dormit a l'aire lliure. "Ja no estem indignats, ara estem més que indignats", ha afirmat un dels acampats que explicita el seu rebuig "enèrgic" a la intervenció policial de divendres. Els acampats defensen que poden "coexistir" amb una celebració blaugrana. "S'ha donat massa bombo al Barça, això és més important", diuen.
A les vuit del matí el campament dels 'indignats' de Girona ha començat a despertar de mica en mica enmig de la tranquil·litat. Aquesta calma, però, no vol dir que els acampats estiguin completament segurs que no intentaran desallotjar-los, asseguren que estan alerta i que si hi ha alguna intervenció policial respondran amb resistència pacífica. Els 'indignats' no abandonarien la plaça i s'asseurien a terra per evitar que la policia els fes fora.
Tot i això, aquest hipotètic desallotjament no hauria d'arribar perquè els 'indignats' han arribat a una mena d'acord amb la Policia Local. Segons l'Ajuntament, han explicat als acampats que si el Barça aconsegueix la victòria es podrien produir situacions de risc perquè els blaugrana celebren els títols a la mateixa plaça on han acampat els 'indignats'. Per això, proposen que quan el Barça guanyi desmuntin les tendes de campanya i els tendals que hi ha a la plaça per evitar que els petards o les bengales puguin acabar calant-hi foc. Segons aquest acord, després de la celebració els 'indignats' podran tornar a aixecar el campament.
El primer que fet els acampats de Girona quan s'han aixecat és arreglar l'entorn del campament i agafar escombres per netejar. Amb la ressaca de la mobilització multitudinària d'ahir al vespre, amb un miler de persones condemnant les càrregues de Barcelona i Lleida, els 'indignats' se senten més recolzats que mai. "Sempre hem rebut molt suport, però ara la gent s'ha mobilitzat més", expliquen. Entre les converses matineres i mig en broma qualifiquen el conseller Felip Puig d'"activista encobert" perquè l'únic que ha aconseguit és que més gent se sumi al moviment sorgit el 15M. Els 'indignats' de Girona han convocat una nova assemblea per aquest dissabte a les 8 del vespre.