Les comarques gironines han tancat el segon trimestre amb xifres rècord. El nombre d'ocupats s'ha enfilat fins a les 375.200 persones, la dada més alta de tota la sèrie històrica que es remunta al 2008. La majoria, de nou, es concentren al sector serveis (271.100) coincidint amb l'inici de la temporada turística.
Una altra de les xifres que baixa en conseqüència –i molt- és la taxa d'aturats. Aquest segon trimestre de l'any se situa en el 8,26%, dos punts per sota dels primers mesos de l'any. Es converteix així en la més baixa des del tercer trimestre del 2019 (8%), abans de l'esclat de la pandèmia, i lleugerament per sobre de la registrada a finals del 2007 (6,69%) abans de la crisi.
En xifres, a la demarcació hi ha 33.800 persones que busquen feina, 6.700 menys de les que hi havia desocupades durant el primer trimestre (40.500). Les dades, però, s'allunyen més si es comparen amb any enrere. Perquè durant aquests dotze mesos la xifra d'aturats a la demarcació ha arribat a reduir-se en 23.100 persones.
Les comarques gironines tanquen el segon trimestre amb 375.200 ocupats, la xifra més alta des del 2008
Societat
La demarcació rebaixa la taxa d'aturats al 8,26%, la més baixa des del tercer trimestre del 2019
ARA A PORTADA
-
Política Més d’11.000 persones es manifesten a Girona per la Diada i reclamen deixar enrere els retrets ACN
-
-
Societat Detenen un home a l’Escala per saltar-se tres vegades l’ordre d’allunyament de la seva exparella ACN
-
Política Salellas manté Junts com a soci prioritari i no tanca la porta a negociar «amb qui calgui» ACN
-
Societat Suport psicològic al personal de pal·liatius: la nova mesura per «tenir cura dels que cuiden» ACN
Publicat el
28 de juliol de 2022 a
les 11:26
Actualitzat el
28 de juliol de 2022 a les
11:31
Et pot interessar
-
Societat
100 evacuats de matinada a Blanes en explotar una bombona de butà
-
Societat
Sanció de 300.000 euros a l'empresa de l'operari que va provocar l'incendi de les Gavarres
-
Societat
Mor un ciclista de 68 anys envestit per una furgoneta a l'Alt Empordà
-
Societat
Mor una dona de 73 anys ofegada a una platja de l'Alt Empordà
-
Societat
Retards de mitja hora a Rodalies per una incidència a l'entrada de Girona
-
Societat
Salut impulsa tres projectes per «posar el domicili del pacient i la comunitat al centre» a Girona
