L'Escola del Consum de Catalunya ensenyarà a alumnes del Gironès els seus drets i deures a l'hora de comprar

Publicat el 24 de gener de 2008 a les 17:33
 
A través d'uns tallers educatius, els alumnes coneixen les seves obligacions i, alhora, els monitors intenten esvair mites entorn de les marques de roba mostrant, per exemple, per la multitud de mans que passen uns pantalons texans fins que no arriben a l'armari del comprador.
 
Aquesta iniciativa va néixer el 2003 i aquesta és la segona vegada que visita la comarca del Gironès. Tanmateix, en aquesta ocasió s'han doblat les places perquè fins a 1.470 alumnes puguin passar des d'aquest dimarts i fins el pròxim 29 de gener per les Bernardes de Salt a participar dels tallers. El director de l'ACC, Jordi Anguera, ha explicat que la rebuda ha estat molt bona i que ja s'han concretat el 87% de les places disponibles.
 
Un cop abandoni Salt, aquesta escola itinerant té previst visitar la comarca de la Selva, el Tarragonès, la Ribera d'Ebre i la Terra Alta.
 
Segons ha assenyalat Anguera, aquesta escola té dues vessants; per una banda s'educa a pares i fills en matèria de consum i, per l'altra, amb els resultats extrets dels diferents tallers arreu de Catalunya, els tècnics poden conèixer millor els hàbits de consum dels joves i incidir en les polítiques de consum que s'elaboren des del Govern.
 
'No volem ser dogmàtics sinó que volem aconseguir que els actes de consum dels joves sigui actes reflexius i pensats', ha manifestat el director de l'ACC que ha reconegut que els menors cada vegada incideixen més, fins i tot, en les decisions de consum dels seus pares.
 
Aquesta formació es dóna a través de tallers globals i més específics d'entre els quals destaca el titulat 'Què em poso aquest matí?' que pretén provocar una reflexió als joves sobre els diferents criteris –econòmics, socials, ecològics, legals o de moda- que han de tenir en compte abans de comprar qualsevol peça de roba.
 
D'altres tallers més específics treballen les estratègies de la publicitat per cridar l'atenció dels consumidors, les diferents vies de resolució davant un conflicte relacionat amb el consum, què és el comerç just o com fer un consum sostenible de l'aigua.